Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat har opkrævet for meget og betaler tilbage!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der ved hvad dette her mere præcist drejer sig om:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/12/15/230509.htm

Jeg har kørt virksomhedsskatteordning siden 1999 så kunne da være interessant at vide om der ligger en ekstra julegave :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Ja, det gør jeg. SKAT oplyste om fejlen helt tilbage i sommers.

Jeg udgiver RegnskabsMail, og den mail der udsendes i dag skriver jeg blandt andet:

Forkert beregnet kapitalafkastsats og tilbagebetaling

Selv om det er en gammel nyhed har der i dag og i går været meget presseomtale af tilbagebetaling fra SKAT til selvstændigt erhvervsdrivende, der på et tidspunkt fra år 2000 til 2010 har anvendt virksomhedsskatteordningen og har beregnet rentekorrektion. Af pressen er det blandt andet fremgået, at ”… nogle er nødt til at henvende sig, fordi vi mangler oplysninger”.

Men det er ikke fremgået, hvordan man finder ud af, om SKAT har oplysningerne, og om man derfor er nødt til at henvende sig. Det finder man ud af, når SKAT udsender ændrede årsopgørelser i marts 2012. Hvis man opfylder betingelserne nævnt i første sætning, og ikke får mindst en ændret årsopgørelse, skal man henvende sig. Årsopgørelsen udsendes løbende, en ad gangen. Fristen for henvendelse for så vidt angår årene 2000 til og med 2008 er den 1. oktober 2012.

Tilbagebetalingen vil også finde sted i marts - i hvert fald for dem, hvor SKAT har oplysningerne. Læs mere her.

 

M.v.h.

 

Lars

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitalafkastsatsen har SKAT beregnet forkert og den har derfor været for høj. Om der ligger en julegave til dig kræver kendskab til din selvangivelser. Nogen får penge tilbage mens andre skulle have betalt mere.

/Henrik

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for begge svar :-) Så må jeg hellere høre min revisor om der er noget at hente :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)