Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og virksomhedsform

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter de nye regler er det kun 80000kr, som du skal have, for at starte et ApS

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ma92bj !

 Det er nu ikke os, der snyder Staten for nogle penge, men Staten der vrider sin i forvejen stramme skatte-klud med regler om hvor meget man må tjene efter SU, hvilket vi kun prøver at minimere.

 Så længe det er lovligt kan jeg VIRKELIG ikke se et problem med det.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 

jeg har for noget tid siden oprettet denne indlæg om virksomhedsformen , virksomhedsordningen (2 brødrere som skal starte egen virksomhed)

Vi er nu kun 1 uge fra at skulle oprette CVR, og har kontaktet SU for at understrege det du sagde om at hvis man som SU modtager har virksomhedsordningen bliver ens SU loft ikke berørt.

De siger dog at det eneste de kan sige er at alt overskud som kommer med i årsopgørelsen bliver talt med i SU loftet - derfor skal vi kontake SKAT som så siger at vi skal kontakte en revisor (og for at være ærlig har vi ikke råd til denne når jeg endnu ikke engang har et firma endnu)

Jeg håber derfor at du kan hjælpe mig med at besvare denne spørgsmål:

- Er der nogen steder skrevet det som du skrev tidligere i denne blog - om at SU ikke bliver berørt hvis virksomhedsordningen?

- Er det sådan at, når man vælger virksomhedsordningen, at man adskiller sin privat økonomi fra sin virksomhed, eller bruger man den samme opgørelse?

 

Jeg håber virkelig at du kan hjælpe med at besvare ovenstående,

På forhånd tak

 

Mvh

Beway Bakir

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

beway:
De siger dog at det eneste de kan sige er at alt overskud som kommer med i årsopgørelsen bliver talt med i SU loftet

Det er ikke særligt kompliceret dette spørgsmål og bliver diskuteret gennemsnitligt et par gange om måneden her på Amino.

Hvad du sparer op i virksomhedsskatteordningen påvirker ikke din SU. Dette er ikke i modstrid med SU's udsagn ovenfor.  Reglerne er beskrevet ganske godt på SUstyrelsens hjemmeside.

Det er korrekt, at når du vælgerr virksomhedsordningen,  så adskiller  din du private økonomi fra din virksomhed.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Henrik

På SUs hjemmeside stå der følgende:

"Har du optjent et overskud i virksomheden, tæller overskuddet med i din egenindkomst det år, hvor det beskattes af det"

Men det er ret generelt og der står ikke noget med at hvis man vælger virksomhedsordningen så kan man undgå at SU loftet bliver berørt?

Det kunne være rart hvis man har en form for "godkendt dokument" at hvis man vælger virksomhedsordningen, så bliver ens SU ikke berørt. ved du om man kan finde lign nogen steder?

Vh

Beway

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at hele princippet er, at VSO overskud ikke tæller med i din egenindkomst.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lars

tak for svar

Jeg kan se du selv er studerende og selvstændig.

hvilken virksomhedsform har du valgt?

Og jeg har efterhånden også set at mange mener at VSO er den bedste måde at undgå at SU bliver berørt - det kunne bare være rart hvis SU eller SKAT kunne komme med en konkret meldning om at det nu også er sådan det fungere -

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er lige nu, kører jeg blot med en enkeltmandsvirksomhed uden VSO, da jeg sidste år ikke regnede med at ramme mit fribeløb på de ca. 108k -om det sker i år ved jeg ikke, men så må jeg overveje at bruge VSO eller lave et ApS i stedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

beway:
Det kunne være rart hvis man har en form for "godkendt dokument" at hvis man vælger virksomhedsordningen, så bliver ens SU ikke berørt. ved du om man kan finde lign nogen steder?

Sådan et dokument kan du naturligvis ikke få. Virksomhedskatteordningen er bare en skatteberegningsmetode. At vælge virksomhedskatteordningen er ikke det samme som man automatisk ikke bliver berørr på sin SU. Det afhænger af hvor meget du hæver som løn - og dermed tilbage til den formulering som SU havde om at hvad der medgår på din selvangivelse  medgår i beregningen af din SU.

/Henrik

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

okey, jeg er delvist med på hvad du mener

Jeg forstår det sådan, at hvis jeg ikke hæver til privat forbrug, og lader overskudet blive i virksomheden, så bliver min SU ikke berørt. Er dette korrekt forstået?

Vh

Beway

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)