Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance/prisfastsættelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er ved at prisfastsætte et produkt der skal sælges i el-giganten, fona osv. Jeg er lidt på jagt efter, hvad avancen på "ikke elektronisk- / halv elektronisk -tilbehør", ligger på i sådanne butikker. Produktet kan sammenlignes med kabler, ophæng mm. 

Er der nogler der kender lidt til det? 

På forhånd tak

/Thomas

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbehør skal du beregne kostpris x 2,5 = Salgspris incl. moms.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Tilbehør skal du beregne kostpris x 2,5 = Salgspris incl. moms.

Det er sgu nok meget godt ramt ! Jeg ville have gættet på cirka det samme :)

Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det!

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Selvfølgelig kan man bare antage, at en mark-up på 2,5 (50% avance til forhandleren) er det rigtige.

MEN. Ved prisfastsættelse er der altid 3 ting du bør undersøge (meget basic):

1. Dine omkostninger forbundet med salget (kostpris, logistik, betalingsbetingelser mv.) ved forskellige volumen.

2. Dine konkurrenter. Er du ene-udbyder? Hvis ikke (som de færreste), så skal du overveje, hvor du vil positionere dig. Hvad gør dig og dine produkter særlig interessante?

3. Kunden. Hvor stor er kunde relativt til dine andre kunder (og potentielle kunder).

De 3 faktorer er afgørende for din prisfastsætning.

Skriv endelig, hvis du vil høre noget mere konkret.

Held og lykke!

-KMJ

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)