Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyttet kassekredit

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde.

Jeg sidder lidt og funderer over et lille issue.... Konkret går det ud på om jeg, inden beskatning af årets resultat, kan vælge at bruge noget af virksomhedens overskud på at betale min kassekredit ned. Altså så jeg undgår at skulle betale skat af de penge jeg vil sætte ind på min kassekredit der er i minus?

Eller hæfter kassekreditten på mig og min makker personligt?... (Vi har et I/S) Således at vi skal bruge vores nettoudbetaling til at formindske den kassekredit?

Glæder mig til at høre fra jer og forresten glædelig jul.

 

Rasmus

Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom i tanke om når vi jo er to der ejer det, om det måske er bedre at bogføre det lånte beløb fra kassekreditten som indskud af kapital... for så kan jeg jo trække pengene ud igen uden at blive beskattet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Formueskatten er afskaffet i DK.

Så du betaler ikke skat af aktiver/passiver, i dit tilfælde kassekredit.

 

MvH

Peter

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

At betale af på din kassekredit er ikke en omkostning, som du kan fradrage i din virksomheds overskud. Derfor har det som udgangspunkt ingen indflydelse på din skat at du indbetaler overskuddet på kassekreditten.

Jeg skriver "som udgangspunkt", fordi det kan have betydning for din skat, hvis du anvender virksomhedsordningen, men det er meget komplicerede regler og hvis du skal have et præcis svar på konsekvenserne, så kræver det mere udførlige oplysninger om dine skatteforholde.

Såfremt du har yderligere spørgsmål eller ønsker ovenstående uddybet , er du velkommen til at kontakte mig på telefon  89 25 25 25 eller på mail itonarelli@deloitte.dk

Med venlig hilsen

Ivan Tonarelli

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm..et simpelt spørgsmål, kræver et komplekst svar!

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)