Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver man syg af at efterisolere sit hus?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg blev i dag ringet op af en trist mand, der fik skiftet sine vinduer for 5 år siden. Han tænkte, at han ville gøre mere for at spare på varmeregningen og efterisolerede derfor gulve, vægge og lofter. Men nu påstår han, at det trækker igennem vinduerne og en termografisk undersøgelse viste, at vinduerne er utætte. Derudover har der dannet sig skimmelsvamp i lysningerne, og børnene, konen og han er konstant syge med snue og hosten. Det har dog vist sig, at vinduerne ikke er utætte, men at den ene tætning, der er i danske vinduer, selvfølgelig giver et dårligere termografisk billede end resten af vinduet. Kuldebroen føles som træk.

Problemet er, at fugten i huset nu efter efterisoleringen ikke kan fordeles jævnt på gulve, vægge og lofter. Fugten søger det koldeste sted og i dette tilfælde er det de dårlige vinduer, der slet ikke kan matche de gode isoleringsværdier resten af huset har fået. Så ja, man kan faktisk blive syg af at efterisolere sit hus, når man ikke samtidig skifter sine vinduer ud til højtisolerende vinduer. Kunden skal nu have skiftet sine forholdsvis nye vinduer til nye vinduer i 2012. Han ærgrer sig selvfølgelig over, at ingen har gjort ham opmærksom på problemet før nu.

mvh.

Klaus

[Del af indlægget er fjernet af moderator for reklame efter anmeldelse]

Fra Andersen
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Plejer firmaets vinduer ikke at være temmelig gode? Har selv kun hørt godt om den og har dem selv i mit hus.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus

Jeg vælger at svare til din overskrift. NEJ du bliver ikke syg af at efter isolere dit hus, om så det er hulmursisolering eller skifte til nye vinduer.

Det skal bare laves ordenligt.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Varion

Det var dog en noget forenklet  indeklima analyse.

Uden at kende sagens detaljer tyder meget på at luftfugtigheden er for høj, eller med andre ord der bliver udluftet/ventileret for lidt/forkert. En for høj luftfugtighed medfører forhøjelse af svampesporer mv. i luften og det giver de nævnte symptomer i luftvejene

Håber ikke din såkaldte kunde er så naiv at han kaster sig ud i en udskiftning af kun 5 år gamle vinduer, som formentligt er monteret med lavenergi termoruder. Da meget tyder på at hans problem fortsat vil bestå efter vinduesudskiftningen.

Hvis kunden fortsat skulle have problemer efter vinduesudskiftningen, kan han sagsøge dig for dårlig rådgivning, så pas på med hvilke argumenter du bruger i dit salgsarbejde. 

De bedste hilsener

Finn Pedersen

Arkitekt

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se at moderator har været inde og ændre i ditt indlæg

Men vil sikkert være interessant for dig at læse markedsføringsloven

§5 

Sammenlignende reklame

Stk. 2. Sammenlignende reklame, jf. stk. 1, er tilladt efter denne lov, når sammenligningen

5) ikke miskrediterer eller nedvurderer en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer, tjenesteydelser, aktiviteter eller øvrige forhold,

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=126479#K2 




Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv forhandler for det vinduesmærke, som nu er blevet slettet af moderator. Det er nok det bedste danskproducerede vindue, der pt. er på markedet og jeg nævner også, at det ikke er vinduet, der er noget galt med. Pointen er, at den ene tætning der generelt er i danske udadgående vinduer afgiver en kuldebro.

Kunden havde ingen problemer efter han fik monteret vinduerne og inden han efterisolerede resten af huset. Der er ikke mere fugt i huset efter efterisoleringen.

mvh.

Klaus

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men alligevel du fandt det nødvendigt at nævne konkurrentens navn ?

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:

Men alligevel du fandt det nødvendigt at nævne konkurrentens navn ?

Ja, det gjorde jeg, fordi det i mine øjne er det bedste danske vindue og det skræmmer mig helt vildt, at ingen danske producenter kan/vil producere vinduer og døre der kan matche de isoleringstiltag i resten af huset. Som nævnt er det ingen konkurrent, da jeg selv er forhandler for dem siden 10 år.

mvh.

Klaus

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der blev nævnt 2 mærker i dit indlæg ikke sandt?

Et som du forhandler og et andet mærke ?

Er du sikker på at det er vinduet og ikke sjusk fra håndverkeren?

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, 2 mærker, som jeg er forhandler af. Ligesom et bilhus som også har flere mærker, hvor det ene er bedre end det andet.

Og ja! Jeg er sikker på, at der ikke er blevet sjusket. Og der er intet i vejen med vinduet, men generelt med ramme/karmkonstruktionen i danske vinduer.  

mvh.

Klaus

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)