Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Vi er ved at starte en virksomhed i Sverige. Virksomheden videresælger produkter.

Er der nogen som har erfaringer med at starte virksomhed på den anden side af Øresund?

Det formelle omkring evt. bopælspligt i Sverige og en svensk registreret ejer har vi på styr på.

Med venlig hilsen

// Thomas

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor?

kan du ikke nøjes med at starte en filial af din danske virksomhed?

Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden SKAL opstartes i Sverige, vi kan ikke lave filial eller lignende omgåelser.

Jeg tænker på alt det praktiske omkring oprettelse, regler vedr. regnskab mv. om nogen har erfaringer indenfor dette?

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Skywalkerdk:

Virksomheden SKAL opstartes i Sverige, vi kan ikke lave filial eller lignende omgåelser.

Jeg tænker på alt det praktiske omkring oprettelse, regler vedr. regnskab mv. om nogen har erfaringer indenfor dette?

Jeg er bosiddende i Sverige og har gennemgået det svenske iværksætter kursus for at få kendskab til de forskellige regler. Du er velkommen til at skrive en pb til mig med dine spørgsmål og så skal jeg hjælpe det jeg kan.

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg i Malmö, men driver dansk virksomhed, så jeg ikke ikke direkte svare dig på det du forespørg om. Men du spørg også lidt bredt.

Du skal jo regne med at der er cirka de samme krav som i DK, i forhold til regnskab. Dog skal alle (hvis jeg husker rigtigt), indberette/aflevere et regnskab, også selvom det er enkeltmandsvirksomhed.

Men prøv at ringe til Skatteverket. Som privat person, blev jeg UTROLIGT overrasket! Det er virkeligt hjælpsomme, selvom der en tumpe, af en engelsk talende dansker ringer hen og stille dumme spørgsmål! Trust me! Jeg vidste ingen ting da jeg ringede til dem, omkring alt det med skat osv, når jeg driver en dansk virksomhed. 

5 min telefon kø, talte med den rigtige medarbejder i første huk.. Og så 5-7 min senere kunne jeg få krydset alle mine 8-10 spørgsmål af - og jeg var utroligt lettet over at få så nemt styr på det! Havde mindst gået og frygtede et helvede som man kender det fra DK, i en 10-12 dage før jeg tog mig sammen til at ringe til dem :)

Se mere på SkatteVerket.se:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover når du skal finde materiale om svenske virksomhedsregler, så skal du søge på veksamhet, eller företag. Og husk at bruge www.Google.se

:)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal i hvertfald have et svensk personnummer hvis du ikke allerede har det. der skal du bare møde op på skatteverket, tage en nummerlap, spørge efter den rigtige formular, og elelrs bare sætte dig ned og udfylde den (eller vente til det bliver din tur, så kan du få hjælp med det). når du alligevel er der kan du tage de foldere de har omkring virksomhedstart, og bede om at snakke med nogen om det.

de er meget hjælpsomme, og de snakker gerne engelsk.

det skal lige siges at du behøver ikke et svensk personnummer men det gør det lidt nemmere for dig selv, da du så kan gå ind på nettet og registrer virksomheden der. ellers får du bare et tilfældigt nummer når de har godkendt registreringen manuelt (hvis du ikke selv har skafftet dig et nummer)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

SkandiSoftware:

du skal i hvertfald have et svensk personnummer hvis du ikke allerede har det. der skal du bare møde op på skatteverket, tage en nummerlap, spørge efter den rigtige formular, og elelrs bare sætte dig ned og udfylde den (eller vente til det bliver din tur, så kan du få hjælp med det). når du alligevel er der kan du tage de foldere de har omkring virksomhedstart, og bede om at snakke med nogen om det.

de er meget hjælpsomme, og de snakker gerne engelsk.

Prøvede det sidste år her i Malmö.. Du kommer ind og fortæller to ord til receptionisten, de taster på en iPod - og så får man de blanketter man skal udfylde i hånden + et nummer.. Så er ALT forberedt.. Så når man de 5-10 min senere får lov til at gå hen til en af sagsbehandlerne, så går de lige det igennem, tager en kopi af dit pas, og så er du ude af vagten igen :)

Klods op af Skatteverket, ligger der også et stort p-hus, så det er nemt at komme til :-) 

Se at komme over broen ;) Og husk at få købt en brobizz, hvis du ikke allerede har det!! :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)