SOm Jannnik er inde på skal det ikke nødvendigvis fremgå af fakturaen. Der kan gives i eksempelvis en mail, mundtligt, sms mv. Det er den som udbetaler honoraret, der har asnvar for at det bliver registreret.
Så har jeg lidt vanskeligt ved at se vitsen i ikke at lade det fremgå af fakturaen - men han kan jo klare sig med at ringe og viske det - Det bliver jo registreret af den der bestiller arbejdet og udbetaler honoraret.
For min skyld kan man da godt sende en faktura uden CPR og så en mail med CPR bagefter. I virkligheden behøves vel knapt en faktura til et honorar uden moms. Det kan vel række med en mail der henviser til en aftale, og nu har man lavet 10 timer eller xxx arbejde og skal ha overført sit honorar kr xxxx til konto xxxx - men stadigt skal den der udbetaler ha oplyst CPR - det var i alle fald mit lille punkt.
Jeg spurgte en gang skat, som svarede, at det med faktura ikke gjorde fra eller til i forhold til selvstændig og honorar - men sikker er jeg da ikke
vh