Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej fra banken ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Har brug for lidt hjælp ..

Jeg (23) har til daglig et tømrer firma med 3 ansatte , derudover har jeg en udlejningsejendom med 3 lejemål ..

Sagen:

Mig og min kæreste har fundet vores drømme hus , vi har hver især været i vores banker og forhører sig omkring at låne til huset. Vores rådighedsbeløb er riglig stort (21000) hver måned.. samt vi har 350.000 og smide i huset. men svaret har været det samme ..

Svaret : Min udlejnings ejendom skal løftes væk fra mit navn i mine forældres navn eller andet ? , så vores lån i banken ikke bliver for stort ? samt at de mener at jeg skal have ro på i forhold til min alder og ikke stifter for meget gæld ?

Hvordan kan dette gøres nemmeste at flytte ejendommen væk fra mit navn?  eller over i selskab hvor min familie ejer en andel ? 

Eller er der andre løsninger ? 

Mvh Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Et rådighedsbeløb på 21.000 kr. er meget for to personer.

Hvor meget skal I låne til drømmehuset, siden banken mener, at jeres gæld bliver for høj? 

Jeg vil gerne komme med et mere konkret svar, hvis du giver flere oplysninger, herunder mere omkring løn- og formueforhold.

Hvis det hele ser fornuftigt ud, ser jeg ingen grund til, at udlejningsejendommen skal "sælges" til dine forældre.

De bedste hilsner
Kim 

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim 

Vi har som sagt 350.000 til at smide i udbetaling , huset har en købspris på 3.4 mil 

Banken har regnet med det værst tænkelige lån altså 4% med adrag (idag 3,5% ) Dog ikke den store foreskel .. 

Vi har en samlet indtægt på ca 1.1 mil om året , det er dog lidt forskelligt når man jo er selvstændig.. 

Jeg har et boliglån på omkring 350tkr + realkredit lån på 1.3 ca ellers har jeg ikke andet gæld i banken .. + min kæreste har et bil lån på 200tkr

Banken har som sådan sagt ja , men pga jeg har en erhvervs ejendom skal beslutningen sendes til kbh og de har sagt nej .. så hvis ejendommen ikke er i mit navn , kan banken selv godkende købet af drømmehuset :)

Håber det er nok :) 

Ville være dejligt med nogen løsnings foreslag for at få ejendommen væk fra mit navn ..

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg har et boliglån på omkring 350tkr + realkredit lån på 1.3 ca

Hvilket af dette er i den ejendommen banken vil ha ud af dit navn?

Har nogen af jer ejerbolig pt og i så fald er der friværdi eller teknisk tab ved salg?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De 350 er boliglån i banken altså også under ejendommen samt det 1.3 mil lån i realkredit ..

Vi bor begge til leje ( pga billig husleje) Så der er desværre ikke nogen friværdi at hente :(

Christian

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

kort og godt prøv en anden bank.

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har prøvet 3 banker : Djurslands bank - Arbejdernes og Nordea

De er alle kommet med stort set det samme svar .. Vi magter ikke at skulle blive ved med at gå i nye banker :)

Christian

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

har i lavet et budget der viser udgifter og indtægter

skriv jeres spar forslag , vis på papiret i kan klare dem banker er til snakke med man skal bare forklare sig de 350.000 kroner siger ikke meget , de kan ej vide om sparet op og vis køber ind som mange gør skal man overbevise man kan betale sine udgifter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det lyder umiddelbart som om, at du har et stort rådighedsbeløb og forholdsvis mange penge til et kontant indskud.

Jeg ville, som tidligere foreslået af en anden, prøve at tale med en ny bank.

Såfremt, at I kommer dertil, at du ønsker af lave en selskabsændring, kan jeg godt være behjælpelig med at drøfte mulighederne med dig.

Mvh

Jørgen

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du beskriver gældsposternes størrelse, men hvad med aktivernes størrelse? Et realkreditlån på 1.300 tkr. er meget, hvis ejendommen kun er 500 tkr. værd.

Opstil en formueopgørelse, som følgende eksempel:

Værdier
Bil, 200 tkr.
Ejendom, 1.300 tkr.
Opsparing, 350 tkr.
Værdier i alt, 1.850 tkr.

Gæld
Bil, 200 tkr.
Ejendom, 1.300 tkr.
Gæld i alt, 1.500 tkr.

Formue (værdier-gæld) = +350 tkr.

OBS: Du skal selvfølgelig korrigere/tilføje/fjerne tallene, så den passer til jeres økonomi.

Alt andet lige, så er jeres rådighedsbeløb fornuftigt. Der skal dog tages højde for jeres privatforbrug. Med et rådighedsbeløb på 20 tkr. og et forbrug på 30 tkr. - ja, så er der ikke meget plads i budgettet til køb af drømmeboligen.

Før nogle kan give et konkret bud på din sag, skal der derfor flere tal på bordet.

Du skriver også, at 3 banker har svaret det samme. Virker underligt, hvis økonomien ellers er sund.

PS. Du er i øvrigt velkommen til at fortælle om din situation på mit privatøkonomiske forum, Finando.dk. Så sender jeg gerne et nyhedsbrev ud til en masse modtagere, som kan tage et kig på dine tal.

Jeg håber dig og kæresten finder en løsning, så I kan købe jeres drømmebolig. Husk nu på, at I er unge, så I finder nok andre drømmeboliger, hvis det ikke lykkes med denne.

Held og lykke!

Vh. Kim
 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)