Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forstand på Rusland??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh s
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en nyopstartet virksomhed (Aps Holm-Brandt) med 4 medejer og er indgået et samarbejde med et dansk smykke firma, hvor vi har fået agentur i flere lande.

Vi har så valgt at opstarte i Rusland (Moskva). Vi ved godt det bliver lidt af en udfordring, da det er et af de sværeste markeder at komme ind på..

Vores plan er dog at ansætte en viatuel Assistent, og har indtil videre haft flere interviews, og også mere eller mindre fundet frem til den rette.

Vores krav har været at de skal have kendskab til hvad det vil sige for en udenlandsk virksomhed at komme ind på det russiske marked, skaffe os netværk/kontakter, samt kunne være med fra opstartsfase og besvare de spørgsmål vi evt. måtte have.

Når vi er kommt lidt længere og har fået styr på vores løse ender, vil vi ansætte nogle sælger, men vil selvfølgelig også selv være fysisk tilstede i Rusland ca. 1 gang om mån, eller hver anden.

Vi mangler informationer omkring toldregler, fragt osv. Jeg har haft lavet et andet indlæg med en række spørgsmål du meget gerne må kigge på, hvis du har forstand på Rusland.

Har du evt. nogen kontakter/netværk, eller bare det mindste du kan være behjælpelig med, må du endelig skrive.

 Med venlig hilsen

Katja M. Holm

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katja,

 

Jeg vil gerne give lidt råd og vejledning - prøv at ring til mig, så kan jeg kigge på de ting du vil have informationer omkring. Udover det toldmæssige er der generelt rigtigt mange udfordringer vedrørende Rusland - hvordan vil I distribuere, valg af forhandlere, forsikringer etc.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Kbh s
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Vi holder noget arbejdsweekend nu her, hvor vi alle er samlet, er det meget forstyrrende for dig hvis vi kontakter dig lørdag?

Tak for din hjælp og venlighed.

Med venlig hilsen

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katja,

Jeg er til at træffe efter kl. 12.00 og før kl 17.00 eller hele søndagen.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Kbh s
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fanger dig lørdag mellem 12-17..

Og igen tusind tak..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Katja Maria Holm:

Vi mangler informationer omkring toldregler, fragt osv. Jeg har haft lavet et andet indlæg med en række spørgsmål du meget gerne må kigge på, hvis du har forstand på Rusland.

 

Det var da noget af en mundfuld at starte i Rusland, for det virker jo ikke helt som om du / I har den store erfaring med at drive forretning i udlandet.  Det er rigtigt mange ting man skal tage højde for, lokal lovgivning, Korruption, tyveri, tiladelser osv.

Jeg vil anbefale Jer at tage kontakt til Eksportrådet under udenrigsministeriet de vil kunne hjælpe jer med div. med en råd og vejledning.

Udover det kan i tage fat i den Russiske ambassades handelsafdeling i KBH. og den danske embassade i Rusland.

 

Held og Lykke

Ravn

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn har ret!

Men I skriver at I ønsker at handle med smykker i Rusland. Et marked som når det kommer til eksklusive varer er det mest attraktive i hele Europa. Der er et stor meget købedygtigt publikum og har man varer i den dyre ende er der mange nyrige som vil blære sig helt vildt. For at kunne tilfredstille dette marked kræver det  for nogle typer varer at man er meget fleksibel og vil tilpasse sin kollektion efter russernes ønsker.

Den største udfordring er at sikre sig et godt distributionsnetværk - altså komme ind i de rigtige forretninger - her kræver det at ens rusiske agenter er dygtige og vitterligt har den viden de fortæller Jer de har. Ligeledes skal man være yderst forsigtig med vareprøver / kollektioner til Rusland grundet den risiko der er forbundet med at handle med guld- og sølvvarer. Har man styr på salg, distribution, logistik, juridiske forhold og kan tilbyde den service og fleksibilitet som markedet kræver. Kan man og bør man betale sig fra de opgaver, som kræver et kendskab til lokale regler ved import osv.

Ambassade og handelskamre er et godt sted at få hjælp, men de fortæller intet om dine kunders betalingsevne og ærlighed som er den største risiko.

I må endelig ringe, så skal jeg svare på de spørgsmål I har.

 

 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Kbh s
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn.

Vil starte med at takke for dit svar..
Du har nogle gode pointer, som vi bestemt vil tage til os.
Eksportrådet og handelskammeret har vi kontakt til, men da vores markedsanalyse ikke er helt udarbejdet endnu, står vi lidt stille og søger derfor også vores svar andre steder.

Vi ved godt det er en kæmpe mundfuld og vi ved også godt det bliver hårdt arbejde de næste mange år, men vi mener vi har det rette produkt til det russiske markedet og vil selvfølgelig kæmpe for at gøre det til en succes.
Fra Kbh s
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

Vi glæder os meget til at snakke med dig i morgen, og forhåbentlig blive meget meget klogere..:-)

Med venlig hilsen
Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gaar det paa det russiske marked? Skriv hvis du stadigt har brug for hjaelp. Som en skrev saa er det noget asf en mundfuld I er gaaet igang med, men for jeres produkt er det et meget interessant marked. Jeg har en del erfaring paa omraadet, men vil lige hoere om det stadigt er aktuelt.

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)