Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget plads kræver cirka 200 min videoer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik et smart tip af Thorborg om at du kan sætte begrænsning på så brugeren skal have den eksakte URLYoutube. Du kan således ikke finde på den på Google eller Youtube ved søgning.

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er gået igang med at undersøge hvor meget det hele fylder, og om det kan betale sig at have det hele liggende på ens egen server

Mange tak for alle jeres brugbare tips nok engang :)

......

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er rå film fra kamera vil 60 min fylde omkring 10 - 12Gb, da jeg går ud fra det med lyd.

Du kan så arbejde med det, så det kommer ned på 4gb for ca. 80 min.

200 min råfilm, vil give ca. 30 min. færdig redigeret film, så mit gæt er, at der skal bruges 2Gb til den film.

 

 

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det bliver en masse klips der bliver lavet om til et færdigt klip. Men må blot se hvad den første film fylder også bare gange op

......

Fra Hvalsø
Tilmeldt 29. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  NNTV ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Webartist

Der er mange parametre for udregning af hvor meget en video fylder. Der er en der skriver at 60 min fylder 10-12 GB, og det er korrekt. Men det er i native (ukomprimeret) DV Pal format. Og lidt forskelligt fra kamera til kamera, da der findes komprimeringer i kameraer også. Det er lidt langhåret og handler om linier, farvegengivelse mm. 4:2:2 - 4:2:1 - 4:2:0 (HDV f.eks.) Hos mig fylder en time dog 21 GB i 1920x1080 HDV .mov. Forøvrigt samme størrelse som DV PAL (4:2.0)

Man vil ikke lægge en video op på nettet uden at komprimere den. Naturligvis

Hvis du streamer den, og det skal du jo, så skal du overveje hvor kraftigt den skal komprimeres.

Hvis din kunde skal kunne se og vise den i fuld skærm på sin computer, vil jeg ikke komprimere den til mindre end 2000kbs (kilo bit pr. sekund) det svarer nogenlunde til en 2 MB forbindelse.

Hvis du streamer den i 25 fps ((Framerate) billeder pr. sekund), så er det det samme som dit originale format (alm. dansk standard) Det vil se bedst ud og ikke hakke når den afvikles. Det er specielt vigtigt hvis der er meget bevægelse i filmen.

Din størrelse på filmen skal helst ikke ned under 640x480 (4:3) (til fuld skærm) og optimalt er det med 1280x720, men det er kun en fordel hvis originalmaterialet er større end 720x576 (native DV og ældre SP formater)

I formatet 640x480, 25 fps (framerate) og streamet i ca. 2000kps (2MB forbindelse) vil 1 minut fylde ca. 2 MB.

lidt mere hvis det er 1280x720 (16:9)

Da mit firma har leveret WebTV løsning til Amino TV har vi kigget meget på komprimeringerne. Martin Thorbor har som du måske har set lagt mange film op, og flere er på 2 timer, så vi kigger en del på at få det bedste ud af så få MB som muligt. Det har vi faktisk gjort siden 2000 så....vi har prøvet lidt af hvert.

Vedr. hosting og priser så er du velkommen til at kontakte mig. De priser jeg har set beskrevet i denne debat kan vi klart matche. Også med egen WebTV løsning i eget design, som måske kan være interessant for din kunde, da de har mange film. Også på mobile devices og tablets.

31505010 hvis du har noget jeg kan hjælpe med

mvh Thomas

www.nntv.dk

www.videotool.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)