Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spam, hvis kunden sender mail til sine venner?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Jeg har fået en ide til et mindre reklame-tiltag... Og jeg er i tvivl om det juridisk er problematisk:

Kan man bede sine kunder om at sende mail rundt til sine venner med link og måske en anbefaling af vores firma - mod at de, der gør det, deltager i lodtrækningen om en gevinst??

Jeg er i tvivl om, om kundernes mail til deres venner dermed vil betragtes som spam...fordi det er på opfordring af os - og samtidig for at vinde noget.

Hvad siger I?

På forhånd tak for hjælpen.
Rikke 

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke lige det juridiske.

Men for at komme "rundt om" det juridiske ville jeg camouflere det som en slags "invite a friend".

Altså, dine kunder kan invitere deres venner til at deltage i den samme lodtrækning, desto flere de inviterer desto flere lodder fx. I emailen kan der fx stå noget lodtrækningen, men nedenunder skal der være nogle reklamer :) sådan ville jeg nok gøre det.

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke tilladt at opfordre folk til at sende mails til venner, mod at de deltager i en konkurrence.

Og det kan ikke umiddelbart skjules bag "Invite a friend".
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:
Kan man bede sine kunder om at sende mail rundt til sine venner med link

Nej - det vil være spam.

Du kan kun sende mail med reklamer til dem du selv har fået accept fra.

Mvh.

Ole

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I 3,

Jeg skylder jer en tak for jeres svar og hjælp, som jeg er rigtig glad for.

Hav en fortsat god søndag:-)

/Rikke

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes email systemer med indbygget forward to a friend funktionalitet og det er ikke spam da det så ikke er dig der er afsender. At jeg så ikke tror det er en god ide at udlode en gevinst er en anden sag. Problemet er jo at folk fristes til at forwarde mailen til folk der reelt ikke er interesseret i dine ydelser - alene fordi de er interesseret i en gevinst.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
det er ikke spam da det så ikke er dig der er afsender

Den der modtager en mail med reklame skal have givet sin accept af dette, og der er derfor fuldstændigt ligegyldigt, hvordan og hvem der fremsender den reklame. 

Hvis der indgives en klage, vil forbrugerombudsmanden komme efter den hvis reklame det er, og at mailen så måske er fremsendt via en forward er ligegyldigt.

Mvh.

Ole

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Rathgen:
Men for at komme "rundt om" det juridiske ville jeg camouflere det som en slags "invite a friend".

Altså, dine kunder kan invitere deres venner til at deltage i den samme lodtrækning, desto flere de inviterer desto flere lodder fx. I emailen kan der fx stå noget lodtrækningen, men nedenunder skal der være nogle reklamer :) sådan ville jeg nok gøre det.

Nej... sådan vil du ikke gøre det. Du må IKKE have reklamer i "tip en ven" funktionen. Men du må gerne få dine brugere til at sende en mail til deres venner fra hjemmesiden.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan det skulle kunne være spam?

Har Rikke's kunder tilkendegivet, at de gerne vil modtage email fra Rikke, kan hun blot sende som hun lyster. Om kunderne så er private eller firmaer, er det vel op til dem om de vil bruge deres egne mailkartoteker til at fremvise Rikke's konkurrence/tilbud/budskab.

Får jeg noget ind i boksen, som jeg mener kunne være interessant for én af mine venner eller kunder, smider jeg det da videre til dem.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

3j.design:
Har Rikke's kunder tilkendegivet, at de gerne vil modtage email fra Rikke, kan hun blot sende som hun lyster.

Der er ikke tale om at hendes KUNDER vil få den mail, men kundens venner. Kunderne kan ikke bestemme for deres venner om de vil modtage reklamemails.

3j.design:
Om kunderne så er private eller firmaer, er det vel op til dem om de vil bruge deres egne mailkartoteker til at fremvise Rikke's konkurrence/tilbud/budskab.

Der må IKKE sendes mails med reklamer/tilbud medmindre at modtageren har ytret ønske om at modtage disse.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)