Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spam, hvis kunden sender mail til sine venner?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, læste forkert Indifferent

Så alt Rikke skal gøre, er at udforme mailen selv og sende til sine kunder.

"Send denne videre og vær med i konkurrencen om 10 hundehalsbånd"

Der må IKKE sendes mails med reklamer/tilbud medmindre at modtageren har ytret ønske om at modtage disse.

Må være kundernes problem at varetage den del.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

3j.design:

Der må IKKE sendes mails med reklamer/tilbud medmindre at modtageren har ytret ønske om at modtage disse.

Må være kundernes problem at varetage den del.

Det kan du mene, men virkeligheden er, at forbrugerombudsmanden vil komme efter Rikke, fordi det er hendes reklame de modtager, og som de ikke har bedt om.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler dog :-) Forbrugerombudsmanden har travlt nok i forvejen med at give afslag på alle dem, som mener at de har modtaget spam.

For det du siger er, at folk ikke må give anbefalinger mere. Sender (eksempelvis) jeg en mail (uanset om den kommer fra Rikke af i starten eller jeg selv udformer den) til en, der IKKE har bedt om at modtage fra mig af, hvor i jeg skriver "hej du, kig lige på dette link ...." så er det min r*v, der står for skud - ikke Rikke's,

Sender jeg selvsamme mail til dem i mit mailkartotek, så er alt ok (og JA de har tilkendegivet, at de gerne vil modtage fra mig af - hvorfor skulle jeg ellers smide dem ind i et mailkartotek?)

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

3j.design:

For det du siger er, at folk ikke må give anbefalinger mere. Sender (eksempelvis) jeg en mail (uanset om den kommer fra Rikke af i starten eller jeg selv udformer den) til en, der IKKE har bedt om at modtage fra mig af, hvor i jeg skriver "hej du, kig lige på dette link ...." så er det min r*v, der står for skud - ikke Rikke's,

Sender jeg selvsamme mail til dem i mit mailkartotek, så er alt ok (og JA de har tilkendegivet, at de gerne vil modtage fra mig af - hvorfor skulle jeg ellers smide dem ind i et mailkartotek?)

Du må gerne vidersende en mail til en ven hvor du gør opmærksom på et link. Men i denne mail må der IKKE være reklamer. Det er det der er hele humlen.

Hvis du vil sende reklame mails ud så SKAL folk have accepteret dette men hvis du er en tøjbutik må du ikke sende reklamer ud for rejser da det skal være samme vareområde du sælger som du må reklamere for - men stadig.... kun hvis folk har accepteret det.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er simpelthen ikke korrekt Ole. Hvis jeg sender en mail til en der har accepteret at modtage emails fra mig, så er det ikke, og kan aldrig blive mit ansvar hvis denne videresender til 3 part.
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal siges at jeg kun forholder mig til forward to a friend funktionalitet eller hvis modtager selv bruger forward knappen i sin indbox og ikke konkurrenceelementet
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jesper I. P:
Det skal siges at jeg kun forholder mig til forward to a friend funktionalitet eller hvis modtager selv bruger forward knappen i sin indbox og ikke konkurrenceelementet

Det forstår jeg. Jeg går også ud fra, at du er opmærksom på, at det du kalder forward to a friend har Forbrugerombudsmanden udtalt sig om, og at det kan opfattes som overtrædelse af god markedsføringsskik.

Med hensyn til den situation, hvor brugeren trykker på forward knappen kan du ikke selv gøre noget, og min påstand fremført tidligere er at fordi reklamen i den mail vil være fra dig selv om du ikke har sendt den mail, så vil en eventuel klage formentlig blive rettet imod dig, og ikke den person som har brugt forward. 

Om Forbrugerombudsmanden så vil gøre noget ved sådan en reklame ved jeg ikke, men det er min holdning at for at være på den sikre side, så bør man ikke opfordre til at ens reklamer bliver videresendt fordi man så mister kontrollen i forhold til at følge reglerne om god markedsføringsskik. Men det jo bare min holdning.

Mvh.

Ole

Fra kbh
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med jesper. Det kan ikke være en erhvervsdrivendes ansvar at hans kunder viederesender emails - ligemeget om der er reklame eller ej.

Forbrugerombudssmanden er ret klar i mælet i hans spamvejledning, her går det udelukkende på at erhvervsdrivende ikke må fremsende reklamer: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning#3

Det er brugt på en del websites idag f.eks.

http://www.cervico.dk/

http://www.infurn.com/da/anbefaling&ref_product=890

og dandomain reklamerer ligefrem med "anbefal produkt" som en feature de har.

Personligt har jeg aldrig hørt om nogen sager hvor vidersendelse af nyhedsbreve med reklamer eller produktanbefalinger skulle være et problem.

Ballonbukser, drengebukser, pigebukser og voksenbukser fra La/Møf. Find os på www.lamoef.dk

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Problemet ligger i det trådstarter skriver:

Rikkepigen:

Kan man bede sine kunder om at sende mail rundt til sine venner med link og måske en anbefaling af vores firma - mod at de, der gør det, deltager i lodtrækningen om en gevinst??

Hvis du betaler folk i form af loder i en lodtrækning, så er jeg sikker på det er spam. Ellers ville jeg jo bare kunne betale et eller andet firma for at udsende mit nyhedsbrev til alle de mails de kunne opsnuse.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas hansen:
Jeg er enig med jesper. Det kan ikke være en erhvervsdrivendes ansvar at hans kunder viederesender emails - ligemeget om der er reklame eller ej.

Nu går spørgsmålet jo på, at den erhvervsdrivende opfordrer kunderne til at videresende det, for at deltage i en konkurrence eller lign. På den måde er den erhvervsdrivende i ond tro, og kunden handler som agent for den erhvervsdrivende når mail videresendes.

Jeg er ikke en sekund i tvivl om at dette ville være spam. Ellers kan jeg jo bare give et tilfældig person på gaden penge for at sende spam ud for mig, og hverken han eller jeg ville kunne straffes for det. Det giver ikke mening.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)