Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CSV import i Prestashop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg sidder og roder lidt med Prestashop, og er sindsygt positivt overrasket!

Alle varerne der skal på shoppen har jeg i en CSV fil, og det er også lykkedes mig at importere, men der opstår dog problemer da "Kategori-feltet" i filen, ikke indeholder brugbar data. 

Eksempel:

2000 produkter i filen ligger under kategorien "Forlygter"

Disse skal jo deles ud, så vi har en hovedkategori der hedder "Forlygter" og underkategorier der hedder Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen osv.

Den eneste løsning jeg kan se er at oprette samtlige (hundredevis) af kategorier manuelt, og bagefter give hvert produkt i CSV filen, tallet som kategorien har fået tildelt i Prestashop backend.

Er dette løsningen eller er der smartere måder at gøre det på ?

Denne løsning vil jo tage urimeligt lang tid, da filen indeholder godt 40.000 produkter.

Håber i forstår, ellers må i endelig sige til, så skal jeg uddybe det.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det skulle vel være muligt at programmere "en løsning".

Arbejder ganske vist med systemudvikling og programmering i Microsoft Office - men en CSV - fil kan behandles i et regneark - så måske er det muligt at "tilsætte" det tal, som du nævner - fra Prestashop backend.

Mvh
Peter Braagaard

www.supertekst-it.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)