Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel mellem Google Analytics og mine tal???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver et site hvor vi bla. sælger annoncer til rejsebureauer. Vi sælger dem gerne pr. klik. Det har fungeret fint indtil nu men nu er der en kunde som ikke ser de samme tal i hans egen Google Analytics som jeg tæller i mit program (Clixtrac.com).

Der vil sikkert altid være en lille forskel men i dette tilfælde er det større og det er jo ret uheldigt for begge parter. Er der nogen som har erfaring med dette? Hvilke tal er rigtige? Hvad er fejlen? Hvordan sikre jeg mig at jeg kun tæller rigtigt og helst det samme som kunden tæller?

På forhånd tak

Nikolaj

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket system bruger du til at tælle ?

noget du selv har kodet eller hvad er det og hvordan fungere det teknisk...

En ting der kan gøre at der er forskel på kliks er unikke / ikke unikke, men det ved jeg selvfølgelig ikke om dit system tager højde for og om din kunde bruger det ene eller det andet.

Få sat analytics på din side og se hvor det går galt eller tilføj flere ting til dit system så den tæller på flere måder.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger http://www.clixtrac.com/ som viser forskellen på unikke og ikke. Der er selvfølgelig en forskel men den er ikke stor. 

Jeg vil også sætte det op så både http://www.clixtrac.com/ og joomla tæller. Ellers andre gode forslag? Eller løsninger?

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ellers glad for at bruge clixtrac? fordi jeg står og skal bruge et lignende system..

Mvh Tobias.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Statistik værktøjer kan godt måle ret forskelligt, selv om de er tænkt til at måle det samme. Det gælder også de store værktøjer, hvor der godt kan være 20% forskel.

Så det bedste er som Johannes siger, at holde sig til 1 program, og så se på udviklingen i stedet for at bruge energien på at sammenligne to værktøjer, der aldrig kan blive ens alligevel.

@Johannes: Tak for linket :)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu sat to tæller op - og håber det giver mere rigtigt svar. Og tak for linket det var spændende læsning.

Jeg må erkende at der ikke findes ét svar på antal klik - det gør det svært at sælge annoncer pr klik. Er der nogen som har erfaring med dette? Eller undgår alle den type?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nævner du ikke så meget om hvilket tal, det helt nøjagtigt er du forsøger at sammenligne, værktøjerne imellem.

Men som det første skal du passe på, at du ikke sammenligner visits, click, visitors og unique visitors. For der er kæmpe forskel på, hvordan disse tælles. Der er endda store forskel på hvordan ét værktøj definerer, hvad en "visitor" er, omend arbejdet i Web Analytics Asociation efterhånden har gjort at de fleste følger de samme standarder.

Dernæst kan der være 10-20% forskel i, hvor effektive de forskellige analytics pakker er til at måle. Dette ud fra om de analyserer på logfiler, er javascript baserede, hvor dette javascript er hostet, og hvor på siden det er implementeret. Der er f.eks. rapporteret om hele 10% forskel i tal, alt efter om det samme script sidder øverst eller nederst i en HTML-side. Dog har dette ændret sig i Google Analytics, siden de begyndte at understøtte async tracking.

Hvis du er interesseret i flere af de tekniske (læs: meeeeega nørdede) detaljer, så se evt. det whitepaper, der er nævnt i denne artikel:
http://www.advanced-web-metrics.com/blog/2008/02/16/accuracy-whitepaper/

Det er godt nok helt tilbage fra 2008, men forklarer meget godt hvorfor værktøjerne måler forskelligt.

Håber det kan bruges :o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)