Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser generelt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg behøver hjælp/rådgivning.

Jeg er ikke handelsuddannet....
Jeg importerer denne vare, der er på varen fastsat en vejl. udsalgspris på. Varen sælges af mig selv, online, men også til andre i detail, hvor jeg så er er jeg grossisten.

Jeg finder at nogle enkelte af mine kunder i detail dumper prisen (Tongue Tiedde tjener selv mindre ved dette) men det betyder at andre så bliver utilfredse mig selv inkl.

Hvad er god skik på markedet mht. vejl. udsalgspriser.? Og her snakker vi om varer der er nyheder på markedet.

Jeg mener selv at det er unfair konkurrence indbyrdes, at nogle sætter varen 20% ned fra start.
men det kan godt være at jeg er helt ude i skoven! ?

Hvad er jeres mening.

 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle knep gælder, der er endda folk der sætter nye vare i negativ BA blot for at tiltrække kunder og håbe på det køber mere end en enkelt vare :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt fastsætte en vejledende udsalgspris, men det er ulovligt at lave prisaftaler, så alle tager det samme for varen. Dine detail-kunder dumper ikke prisen, de laver blot deres egen prissætning.

Det er muligt, at du synes, at det er unfair, men konkurrence er generelt en fordel, og er hele ideen bag konkurrencelovgivningen.  

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I fald at du fastsætter prisen som en vejledende pris, forhindrer du den frie konkurrence.

 At alle skal have den samme pris er der ikke meget konkurrenceparameter i. Det  ulovligt at styre prisen på den måde.

http://www.amino.dk/buzz/Historie/Administration-og-Penge/Boernetoejsbutikker-paa-kant-med-loven-med-2865

Men man er ikke bedre sælger fordi man sætter prisen ned. Når der skal sælges i butikkerne i dag, skal sælgeren oppe sig for at sælge en oplevelse til kunden. Sælgeren skal så bare lige have motivation og opbakning fra baglandet - herunder en inspirerende underleverandør som kommer forbi sine kunder og snakker med alle i butikken. så bliver både leverandøren, varen og sælgeren mere værd. Så det kunne være et alternativ til også komme igennem med sine produkter og skabe sig et godt image.

 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også grunden til at patent kan betale sig. Lige så snart en patent udløber kommer der en lignende billigere vare på markedet.

Det jo fedt for forbrugeren med konkurrencen, da man jo så kan prioritere hvad man vil betale for. Nogen vælger bevidst at give mere for en vare et sted fordi servicen er bedre end et andet hvor varen måske er billigere.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Patenter giver kun mening for producenten - ikke for grossisten, så du kan ikke sammenligne de to ting. Patentet beskytter producenten mod kopi-produkter.

Selv om der er et patent på en given vare, er prisdannelsen på varen stadig fri og skal underlægges almindelige konkurrenceregler. 

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer allesammen, jeg kan se at I alle er enige, og at jeg hermed må sluge den.

Man risikerer så desværre at nogle ikke ønsker at handle mine varer, men den må jeg jo så også sluge. Men det er jo dem selv de straffer for den vejl. udsalgspris er i forvejen ganske rimelig skal man se på varens pris i herkomst landet.

Jeg takker og bukker for jer allesammen...

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)