Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er i tvivl om jeg skal sælge rejser eller bare skrive om dem!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har egenligt haft en "ide" i flere år nu, men er aldrig kommet videre, så nu søger jeg lidt input fra eksperterne til næste skridt.

Jeg er i besiddelse af en "ide" og domain som passer perfekt til en nichevirksomhed inden for rejser/ophold, men er i tvivl om hvilken retning jeg skal tage det, så jeg håber på en smule input :) 

Spørgsmålet som jeg altid går død på er om jeg skal starte med rejseselskab, rejseblog eller noget helt andet. 

Først var ideen med det at lave en virksomhed hvor jeg solgte/arrangerede disse lidt specielle rejser, men så kom kyllingen frem i mig da jeg begyndte at tænke lidt over det. Hvad nu hvis jeg ikke kan få nogle gode aftaler i hus med destinationerne fordi jeg "kun" kan sælge 5 rejser om måneden - eller omvendt, kan ikke få solgt noget fordi jeg ikke får nogle ordentligt aftaler. Og fordi det - i hvert fald i starten - hovedsageligt vil være destinationer i DK, så jeg tænker det er begrænset hvor meget jeg kan tage for disse rejser/ophold. Så tænker kan man vel næppe tjene nogle nævneværdige penge som jeg kan retfærdiggøre at bruge en stor klat penge på websitet?  

Alternativet som jeg ser det er at lave en blog/nyhedsside/guideside inden for det pågældende emne, men har ærligtalt ingen ide om der overhoved er penge i sådan noget hvis indkomsten skal komme igennem reklamer og sådan. Da der ikke er nogle der laver dette i DK frygter jeg bare at jeg ikke kan få nogle affiliateaftaler som vil ramme min målgruppe specielt godt. Altså er det overhoved tiden værd at gå denne vej?

På forhånd tak for jeres input - betyder meget for mig. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg tror vi alle sammen har den lille frygt gemt i maven. En rigtig god måde at finde ud af, om der er grundlag for din rejse-ide er ved, at du starter med at lave en blog med relevant indhold. Får du en masse besøgende som samtidigt tilkendegiver at de har "mod på mere", så har du grundlag for at starte rejseselskabet op. Når behovet er der, så er det jo bare at konvertere din blog til en rejse-hjemmeside, hvor de besøgende udover at kunne læse det materiale du allerede har skrevet også kan bestille de pågældende rejser.

Hvis du gør det på den måde, så starter du i det småt og har mulighed for at udvide, hvis der er et behov for dit produkt. Held og lykke!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er det jo lidt et luksus problem du har. "Jeg har for amgne muligheder, hjæælp," ;)

I sig selv er det jo fantastisk! Dejligt med noget at vælge imellem :)

Nu skrvier du at der er tale om lidt specielle rejser, hvem mener du med det?

Umiddelbart virker det til at du brænder mest for at få gang i noget salg og arrengement af rejser, så det er helt klart min anbefaling.

Selvfølgelig kan du måske ikke sælger 100 rejser om måneden i starten og det kan blive en udfordringer.  Mit råd vil derfor være at tage ud og snakke med nogle af de rejseselsaber som sælger den type rejser du gerne vil sælge. Forsøg herefter at lave en aftale om 5-10 rejser om måneden som du skal sælge for dem.

På den måde får du stadig fornuftige priser, skal ikke ud og finde mange mange 100 tusind kroner og du får lov til at prøve dine kompetencer af!... Når du så har fundet ud af om du i virkeligheden er kylling eller ej, kan du jo sprige ud i selv at begynde at arrengere rejser.

Alt det kan du gøre SAMTIDIG med at du blogger om div. rejsemål osv. Så en god kombination og tænkning uden for boxen tror jeg er vejen du skal gå :)

Det var lige de tanker der faldt mig ind da jeg læste dit indlæg og håber det om ik andet kan bruges til at sætte ldit tanker igang hos dig.

Held og lykke med det! 

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det største problem er jo nok også frygten for at ligge meget tid(og penge) i et potientialt nederlag :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

man taber jo ikke man lære af sine fejl og vis skal have hjælp søger man hjælp og vis ikke får hjælp korrekt kan forsætte at arbejde til sin fejl er rette til sidste lykkes mere eller mindre nogle emmer brancher er svære end andre især vis andre ikke vil samarbejde

har du venner der kan hjælpe er du godt på vej

har du ingen venner der kan hjælpe dig er det måske lidt svære vej til det lykkes

tid er penge vil du bruge det, lige vel hvad bruges tid til mere eller mindre lige vel hvad som laves i livet , bliver du en erfaring rigere

men det kan være du finder ud ad det hele på når springer ud i det, vis du ikke springer ud i det finder du ikke ud ad noget men vil sikkert sige til sidste det var ærligt du ikke tog chancen for nu tænker du tabte for du gjorde det ej og tabte på begge kanter og blev ikke den erfaring rigere

uden en chance tages er man ikke iværksættere livet er fuld af overraskelser chancer man tager, det kan være det gør livet værd at leve for man udlever sin drøm og det er den du vil og det er nok en rejse siden eller en blog med mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)