Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan trækker jeg bedst en firmarejse fra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Så har jeg brug for lidt regnskabsmæssige fif :)
 
Jeg vil gerne med til en tøjmesse i Paris i en weekend i Januar måned. Det kunne samtidig være smart at invitere min kæreste med på en tur til Paris, men da hun ikke rigtig har så meget at gøre med firmaet (ud over almindelig ekspertbistand - når nu det er lingeri vi sælger), kan jeg vel ikke uden videre bare trække hendes tur fra?
 
Jeg vil selvfølgelig helst flyve derned, men en anden mulighed kunne være at køre derned i vores egen bil. Hvis vi kører i en privat bil, kan jeg så trække fra for turen? Der er jo en del kilometer derned.
Eller kan hendes flybillet trækkes fra på en smart måde?
 
På forhånd tak :D

- Jesper
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Umildbart er det da ikke et problem, hvis hun er naturlig vejleder for dig.

Hun har en ekspertise som du ikke har, og derfor er det efter min viden ikke et problem
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

... pas lige på, hvis din kone på én eller anden måde er i dagpengesystemet. Så kan I blive straffet gevaldigt, hvis hun arbejder i dit firma - hvilket hun jo gør, hvis firmaet betaler hendes tur til Paris.

 
mvh Hans
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svarene :)
 
Min kæreste har selv fuldtidsjob ved siden af og er derfor ikke aflønnet eller på anden vis "officielt" involveret i virksomheden. Men jo, hun har bestemt en faglig viden som jeg løbende gør brug af - selvom det selvfølgelig er svært at dokumentere. Det vil derfor også være en klar gevinst for mig at have hende med på messen. Og selvfølgelig skal vi ikke trække vores private dage fra, men hvis man kan gøre det for selve turen, vil dét jo også betyde en del.
 
Hilsen
 
- Jesper
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden på nogen måde at opfordre til noget som helst, så har jeg altså hørt om folk der bare har gjort det uden at dele sine skrupler over det med resten af verden.

mvh Hans
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve Turen er slet ikke noget problem.
Desuden så er hotel og Mad heller ikke et problem.

Har flere gange været i usa, hvor rejsen varede ca. 3-4 dage længre end selve forretningsdelen.
Og det svar jeg fik fra T&S var at det var helt okay, da en rejse hjem efter 3-4 dage jo mange gange koster helt vildt i flybillet.
 
Så set med deres øjne var det jo en besparelse at man blev der længre tid.
 
 
Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet omkring hvad der kan trækkes fra og hvad man skal passe på med er gammelkendt. Jeg har af min revisor fået at vide, at man kan være at skattevæsenet tager skellet mellem privat og firmarelateret meget konkret. Som eksempel: hvis du køber en skjorte til dit firma og skattevæsenet finder den i dit soveværelse, vil du kunne komme i problemer. Hvis derimod din skjorte ligger på dit arbejdsværelse og har trykt firmanavn i kraven, skulle der ikke være nogen problemer.

Et andet eksempel var en firmarejse til Barcelona: et arkitektfirma havde trukket 100 % af rejsen fra, og skattevæsenet kom på besøg. De ville bagefter se eksempel på en bygning, som firmaet havde tegnet og som var inspireret af turen til Barcelona. Heldigvis var der et projekt, der trak på nogle inspirationskilder fra firmaturen til Barcelona, for ellers var hammeren faldet.

Mvh.

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er en meget gammelt indlæg, så jeg tror Jesper har fundet ud af det Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Christiansen:

Et andet eksempel var en firmarejse til Barcelona: et arkitektfirma havde trukket 100 % af rejsen fra, og skattevæsenet kom på besøg. De ville bagefter se eksempel på en bygning, som firmaet havde tegnet og som var inspireret af turen til Barcelona. Heldigvis var der et projekt, der trak på nogle inspirationskilder fra firmaturen til Barcelona, for ellers var hammeren faldet.

Mvh.

 

 

Betyder det, at man kan trække hele rejsen fra (så den dermed er helt gratis), eller er dette 'blot' momsen man kan trække fra?

 

Hilsen skattenybegynderen

Casper M. Poulsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Casper Poulsen:
Betyder det, at man kan trække hele rejsen fra (så den dermed er helt gratis) 
At man kan trække ting fra i skat betyder ikke at det er gratis. Det vil kræve, at vi har en 100% skatteprocent i Danmark, og så galt er det da heldigvis ikke.

Nu vil der på sådanne rejser næppe være ret meget moms. Ved rejser i Danmark kan der være tale om hotelmoms (50 % refusion af momsen) og restaurationsmoms (25 % refusion af momsen). Så det afgørende er primært, hvorvidt en sådan rejse kan trækkes fra i skat. Det vil være en afgørelse i hver enkelt sag, da flere forhold har indflydelse på dette.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)