Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS - indberetning, et hurtigt svar! :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige fået en "påmindelse", eller hvad man kan kalde skats fine breve, som de jo selvfølgelig har pålagt en afgift på 800 kr,-.

Det er sådan, at jeg ansøgte om et CVR nr. til en virksomhed, der egentlig mest bare var et 'projekt', hvis man kan kalde det det.

Jeg skal jo så selvfølgelig indberette moms, da jeg jo har et CVR nr. - Da der var gået nogen måneder, havde jeg ikke modtaget noget, og tænkte at de så ville sende en mail eller hvad ved jeg, når det var tid til at indberette.

Jeg har så ikke fået noget som helst, da det jo så åbenbart er ens eget ansvar, at finde ud af hvornår og hvordan man indberetter moms.

Nå, men tilbage til brevet - der står jeg skal indberette moms inden 5 dage (senest imorgen), ellers så skal jeg betale det beløb, som de har fast sat, hvilket er 8000 kr - det er jeg ikke specielt interesseret i, da den bør være 0.

Spørgsmålet er så: hvordan indberetter jeg moms????
Der står jeg skal logge ind på tastselv erhverv, med en TastSelv kode - hvilket jeg ikke har.

Håber I kan og vil hjælpe :-)

Mvh.

Millard

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Log ind med digital signatur i stedet. Så klikker du dig ind under momsindberetning ude til venstre og bruger knappen nulindberet (hvis jeg ikke husker helt galt).

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Og ellers kan du bestille en ny tast selv kode på skat.dk.

Og hvis jeg var dig ville jeg prøve at give dem et kald og forklare dem historien, så kan det være at den søde skattedame eftergiver dig gebyret på de kr. 800.....

Det er da et forsøg værd!

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stået i samme situation for efterhånden nogle år siden. Jeg ringede og forklarede situationen, og de rettede så momsbeløbet til 0 kr. og eftergav mig gebyret.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene!

Virkelig en stor hjælp :-) Nu har jeg så fået indberettet, så jeg ikke kommer til at betale 8000,- ... heldigvis..

Vil helt klart prøve at give dem et kald, det er et surt beløb at betale for en dum fejl, der kunne have været undgået.

Thanks guys!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Millard:

Tusind tak for svarene!

Virkelig en stor hjælp :-) Nu har jeg så fået indberettet, så jeg ikke kommer til at betale 8000,- ... heldigvis..

Vil helt klart prøve at give dem et kald, det er et surt beløb at betale for en dum fejl, der kunne have været undgået.

Thanks guys!

Hej Millard,

Har prøvet 2 scenarier ved dem:
1) fået brev om 800 kr gebyr
2) blevet ringet op om manglede angivelse af moms
(det drejer sig ikke om IT Denni, men en anden virksomheden jeg var tilknyttet)

I scenarie 1) fik jeg en tastselv kode og angav 0-moms og har aldrig hørt fra dem siden (det må vel sige de eftergav det?)
I scenarie 2) fik jeg udleveret en tastkode over telefonen, hvor vi fik indgivet "sammen".


Hertil, skal det dog siges, at de lukkede mit rigtige cvr nr. selvom det kun var et SE-nr. de skulle lukke.
Men det er bare skat i nøddeskal. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringede og forklarede situationen, og de rettede så momsbeløbet til 0 kr. og eftergav mig gebyret.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen,

Tak for svarene :-) 

Lige en hurtig update: jeg fik ringet til dem, og blevet mødt i røret af en yderst syg medarbejder. Altså personen kunne knap nok trække vejret. Han var enormt snottet og hev næsten efter vejret - tænk man ikke sender en SÅ syg medarbejder hjem.

Nå, men jeg SKULLE betale de 800,-, ellers ville jeg få sendt endnu en rykker sagde han.. Så, møget er betalt, og så er den ude af verdenen.  :-) 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal ansøge skriftligt om efterangivelse af gebyret,,,  Den skal sendes til Betalingscentret i Ringkøbing..

Skriv at du søger om fritagelse for betaling af og forklare dem hvorfor ...

God fornøjelse,,,,,

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)