Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt-ud-råd

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj I dejlige Aminos! ;-)

Jeg skal den kommende weekend ind til storbyen for at se på lejlighed..
Dog er det ikke under helt "normale" omstændigheder, eftersom jeg er blevet ringet op af 2 piger fra findroommate.dk (forøvrigt et super lækkert koncept..), som bor i en 100kvm. lejlighed, hvor de gerne vil have en mere ind, pga. den ene er under uddannelse og huslejen ligger på 6000kr/mdr.

Her kommer mit spørgsmål så --- hvad skal jeg sørge for at undersøge, når jeg går ind til noget som dette, hvor jeg vel mere eller mindre ikke kommer i forbindelse med udlejeren, og at jeg har fået afvide, at indskud var 21.000kr, hvor jeg heraf skal betale 1/3.

Kan jeg forlange at se kontrakten, og samme tid selv blive skrevet på den, for at sikre mig at jeg også får mit indskud tilbage igen, når jeg stempler ud?

Al hjælp værdsættes :-)

Andi

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg ville se en kontrakt. For det første om der står de må fremleje fordi det er det vel en form for. Eller at der stå at de må udleje skal der vel stå.

Ellers skal depositum stå på en spærret bank konto. Så "udlejer" ikke bruger dine penge til fest osv. og du skal bruge retssag til at få dem ud igen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for dit svar Lykkebjerg.
Hvis jeg nu skal fremlægge det for dem med depositum, på en lukket konto.
Så skal vi vel i banken og underskrive at pengene ikke kan bruges, medmindre der sker brud på regler.
Men jeg tror situationen er sådan at den tredje pige flytter ud, så hun hiver jo nok sin del med sig, og så tror jeg ikke de vil 'ligge' ud på nogen måde.
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvorfor jeg har fået en stjerne for mit indlæg. Men nu går jeg ikke op i stjerner.

Hvis den 3 pige flytter ud skal hun jo nok have dit depositum.

Så skal du jo nok mere sikre dig via den kontrakt som de har med udlejer. At alle 3 personer står på denne eller noget liggende.

Jeg ville aldrig selv kaste mig ud i noget sådan men det er jo alt efter hvilken person man er.

Er det ikke muligt at finde noget for dig selv.

Det ville være godt at have en person med dig hvor i kan tale sammen bag efter om hvordan de regerer på dine spørgsmål.

Også at du vil måske være forblændet af at være ene mand med 2 piger samt at få et sted og bo. Vi mænd har nogle andre hormoner i kroppen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sørge for at lave en kontrakt mellem jer alle 3 hvor i aftaler regler og alle skriver under på alle 4 kontrakter. (Husk at inkludere alt i denne kontrakt, dette inkludere også forsikring og alt det kedelige men vigtige)

I får så en kontrakt hver og den sidste får boligselskabet.

Derefter skal boligselskabet godkende at du lejer et værelse, før du flytter ind og de kræver nok også alligevel en skreven kontrakt imellem jer.

Depositummet skriver du i kontrakten og har derved bevis det er betalt, samtidig med at du gemme kvitteringen for indbetalt depositum.

Huslejen sørger du for at køre igennem PBS, så du har bevis for det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Det er nogle gode råd du kommer med der.

Det jeg bare tænker på hvordan er det med depositum hvis han flytter skal han have sin 1/3 af boligforeningen og skal han betale depositum til boligforeningen som så udbetaler til tidligere lejer.

Jeg tænker bare hvis han flytter og de andre ikke vil udbetale depositum fordi de ikke lige har pengene eller en ny lejer. Så er det jo civil søg mål og han kender jo ikke deres økonomi nu når han evt. flytter ind.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor sammen med 2 venner og det er lavede sådan at man har forståelse for at den som har ansvaret for lejligheden ikke kan tilbagebetale depositummet med det samme.

Man skal tænke på at depositummet også dækker udgifter til istandsættelse af lejligheden ved udflytning.

Så hvordan trådstarter vil gøre det er nok forskelligt.
Men vil anbefale at sætte det op som afbetaling i kontrakten.
Så hvis trådstarter bor der mere end 6 måneder skal depositummet tilbagebetales i rater.

Flytter han før, skal det tilbagebetales straks.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DONT DO IT!

Jeg har selv boet i sådan en delelejlighed med fremmede i sin tid og det endte i en katastrofe! 

Alt fungerer, så længe alle bare betaler de regninger der nu en gang er, men...

Jeg gætter på at lejligheden skifter lejere ganske tit og det måske derfor ikke en gang er de 2 piger, der bor der nu som står på lejekontrakten. 

De 2 piger der har fundet dig er sikkert selv blevet fundet på findroommate.dk eller hvad siden hed.

Det jeg personligt kom ud for var i hvert fald at de mennesker der boede i lejligheden ikke en gang stod på lejekonkrakten.

Det hele er fint nok og udlejer er sikkert 100% ligeglad,  så længe i betaler huslejen og regningerne, men overvej lige;

- hvis en af dem stikker af midt i det hele?

- hvis en af dem vil flytte sammen med kæresten i en anden lejlighed og ikke kan finde en anden lejer?

- hvis du selv vil flytte og ikke kan finde en anden udlejer?

- hvis de står i badet i 10 timer og bruger alt for meget vand, de synes du bruger for meget strøm etc. der er jo én fællesmåler for jer alle.

Jeg siger ikke det her nødvendigvis sker og problemer kan opstå selvom ingen af jer handler i ond mening.

Home sweet home

Dit hjem er din safe zone og i min optik er der alt for mange "farer" ved at bo sammen med fremmede mennesker og hæfte solidarisk for hele møget. Du kan ikke på nogen måde lave en kontrakt der sikrer dig.

Slap af gammelfar, det sker ikke!

Jeg gætter på du ser en 100 kvm fed lejlighed og 2 lækre damer og så er du solgt og det er sq i orden. Men så sørg for at tjekke følgende:

  • Står de 2 der bor der på lejekonkrakten
  • Er det en reel lejekontrakt eller er der udformet et siddeliggende stykke papir til det.
  • Hvordan betaler i fællesudgifterne. Licens, TV pakke, varme, el, vand, fastnet telefon
  • Hvordan er reglerne, hvis man fraflytter. SKAL man finde en ny lejer ind man kan stoppe med at betale huslejen.
Læs minimum dette afsnit
Men det vigtigste det er, at du tjekker om:
1) Der er tryk nok på brusseren
2) Om vandet kan blive varmt i hanen om vinteren og koldt om sommeren.
Happy hunting!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)