Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel som selvstændig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om barsel som selvstændig. Jeg kan forstå at man får barselsdagpeneg fra kommunen, men man kan ikke få vejledening før man er gravid!!!!

Så¨jeg hører meget gerne fra nogen der har prøvet det:

Er det nødvendigt at være med i en a-kasse for at få barselsdagpenge eller er det på noget måde en fordel? Og hvordan fungere det med kommunen?

På forhånd tak :-)

Kh

Alexandra

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Min datter er inde i systemet, som både er svært tilgængeligt og tilsyneladende hemmeligt. Hun har fundet den røde tråd. Jeg ringer lige til hende, og hvis hun siger ja, sender jeg dig hendes mail i en pb.

Hvis man finder ud af det på den rigtige måde, får man barselsdagpenge - ellers ikke.

M.v.h. Lone

Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone

1000 tak - det ville være skønt.

Det er jo helt vanvittigt hvis det er så hemmeligt og kringlet - det må der vist gøres noget ved :-)

TAK

mvh

Alexandra

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ind på følgende steder:

www.nemrefusion.dk

www.barsel.dk

Vigtigt dybdelink til blanket til sygeforsikring. Scroll dybt ned på siden og se valgmulighederne. http://www.statens-administration.dk/da/~/media/Files/L%C3%B8n%20og%20personale/Forsikringsordningerne/Blanket%20for%20Selvst%C3%A6ndig%20erhvervsdrivende%20FO.ashx

Skynd dig at melde dig til - - - (gælder for alle selvstændige – mand/kvinde – gravid eller ej)

Man kan i øvrigt godt få information uden at være gravid.

M.v.h. Lone

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet det, og ja det er lidt besværligt, men du kan nu godt få vejledning selvom du ikke er gravid. Det kan de jo ikke se igennem telefonen :-)

Du kan få barselsdagpenge fra din kommune, enten beregnes det ud fra din virksomheds overskud fra året før - eller du kan tegne en forsikring (den som også giver ret til sygedagpenge) og derved har det ikke noget med virksomhedens overskud at gøre. Du behøver vist ikke være i a-kasse.

Du skal udfylde et skema som skal sendes til kommunen og du kan få barsel 4 uger før forventet termin. Du skal sende en kopi af din vandrejournal så din terminsdato er dokumenteret. Så længe papirarbejdet er i orden, så går det egentlig rimelig nemt.

Du må slet ikke arbejde i din virksomhed mens du modtager barselsdagpenge, men du kan så delvis genoptage arbejdet, og så få 50% af dagpengebeløbet udbetalt, og så må du så også arbejde på halv tid. Så forlænges dagpengeperioden. Det er en meget smart løsning, hvis du gerne vil arbejde lidt selvom du er på barsel. Pengene fra kommunen er så ikke så store, men lidt har jo også ret :-)

Hvis der er mere du vil spørge om, så bare skriv :-)

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Camilla og Lone

Mange tak.

Jeg vil tage fat i dem mandag. Hvor meget skal man have omsat for for at få det fulde beløb - og hvad er det? Kigger de kun 1 år tilbage?

Mvh

Alexandra

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Smut ind på dybdelinket - og du har svar.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du ikke bruger forsikringsordningen, så skal de bare se seneste årsopgørelse fra skat.

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok og hvad får man?

Kh

Alexandra

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du været inde via linket og læse? - Det er smartere at du gør det, end at vi copy/paster det her.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)