Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at forstå dette?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Hej Elias

Det vil sige at den her dynamiske per person SERP er først trådt i kraft per 18. januar 2012 for min side selvom den har været online i næsten 2 år? Samtidig er alle andre søgninger på "lotto" uden " - før det jo #4-5

Nej, det har været her i mange år. I 2009 lavede de det, så det også virkede når man var logget ud af sin Google konto.

Men at det ligger højere hos dig er jo ensbetydende med, at du har klikket på linket mere end de andre resultater på listen, hvorfor det derved bliver vist højere.

Læs mere om det her: http://googleblog.blogspot.com/2009/12/personalized-search-for-everyone.html

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå at søgninger påvirkes af personlig historik, så kan man med stor fordel bruge dette værktøj til at tjekke rankings

Ungoogle

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Tom Frank Christensen:

Hej Elias

Det vil sige at den her dynamiske per person SERP er først trådt i kraft per 18. januar 2012 for min side selvom den har været online i næsten 2 år? Samtidig er alle andre søgninger på "lotto" uden " - før det jo #4-5

Nej, det har været her i mange år. I 2009 lavede de det, så det også virkede når man var logget ud af sin Google konto.

Men at det ligger højere hos dig er jo ensbetydende med, at du har klikket på linket mere end de andre resultater på listen, hvorfor det derved bliver vist højere.

Læs mere om det her: http://googleblog.blogspot.com/2009/12/personalized-search-for-everyone.html

Ja okay, det er meget fint...

Men jeg bruger jo aldrig Internet Explorer, og jeg har aldrig rigtig gjort det på denne computer. Jow til at se DR live, for der kan det godt crashe på Chrome, men ellers ikke.

Seriøst, jeg tror ikke på at det er "personlige" indstillinger eller cookies eller noget der pærer rundt i det her... 

Jeg kan jo netop selv gendanne det - ved at søge på IE i Google Toolbar:

Men går jeg til Google.dk eller Google.com i browseren, skriver Lotto og søger DER - så er jeg #4-5

Og det er jo netop det der undrer mig når mit eget system der logger hvilken position folk har klikket fra søgninger ind på min side - nemlig først den 18. januar startede med at vise at folk er begyndt at komme fra #1...

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tom Frank Christensen:

Elias Sørensen:

Tom Frank Christensen:

Hej Elias

Det vil sige at den her dynamiske per person SERP er først trådt i kraft per 18. januar 2012 for min side selvom den har været online i næsten 2 år? Samtidig er alle andre søgninger på "lotto" uden " - før det jo #4-5

Nej, det har været her i mange år. I 2009 lavede de det, så det også virkede når man var logget ud af sin Google konto.

Men at det ligger højere hos dig er jo ensbetydende med, at du har klikket på linket mere end de andre resultater på listen, hvorfor det derved bliver vist højere.

Læs mere om det her: http://googleblog.blogspot.com/2009/12/personalized-search-for-everyone.html

Ja okay, det er meget fint...

Men jeg bruger jo aldrig Internet Explorer, og jeg har aldrig rigtig gjort det på denne computer. Jow til at se DR live, for der kan det godt crashe på Chrome, men ellers ikke.

Seriøst, jeg tror ikke på at det er "personlige" indstillinger eller cookies eller noget der pærer rundt i det her... 

Jeg kan jo netop selv gendanne det - ved at søge på IE i Google Toolbar:

Men går jeg til Google.dk eller Google.com i browseren, skriver Lotto og søger DER - så er jeg #4-5

Og det er jo netop det der undrer mig når mit eget system der logger hvilken position folk har klikket fra søgninger ind på min side - nemlig først den 18. januar startede med at vise at folk er begyndt at komme fra #1...

Sådan ser det ud her i Januar...

Søndag 01-jan 0
Mandag 02-jan 0
Tirsdag 03-jan 0
Onsdag 04-jan 0
Torsdag 05-jan 0
Fredag 06-jan 0
Lørdag 07-jan 0
Søndag 08-jan 0
Mandag 09-jan 0
Tirsdag 10-jan 0
Onsdag 11-jan 0
Torsdag 12-jan 0
Fredag 13-jan 0
Lørdag 14-jan 0
Søndag 15-jan 0
Mandag 16-jan 0
Tirsdag 17-jan 0
Onsdag 18-jan 69
Torsdag 19-jan 170
Fredag 20-jan 35
Lørdag 21-jan 80
Søndag 22-jan 152
Mandag 23-jan 39

Det der undrer mig, er mest af alt - at der ikke er andre dage at jeg har haft nogle hits fra Google, hvor søgeordet har ligget #1 på Google :P

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at du ligger nummer 1 i dit screenshot, er fordi at du har været inde på siden tidligere. Prøv at slet alle midlertidige internetfiler/cookies, så ryger du ned på en pæn 4 plads.

Hvis jeg klikker ind på din side, og så søger på Lotto så kommer du også frem her længere oppe på SERPS.

Så noget kunne tyde på at det er tilbagevende besøgende der har søgt på Lotto på google og gået ind på din side - Men altså tidligere har været der?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan jo også være faste brugere af din side som går ind via Google ved at skrive lotto i søgefeltet.

og når de så har besøgt dig en gang eller 2, vil din side vandre opad i deres personlige serp.

og derfor kommer disse #1 besøg.

Rigtig mange bruger Google til at besøge deres favoritsider, enten fordi de ikke lige kan huske adressen korrekt,

eller ikke gider skrive den længere url. Og endelig fordi mange mennesker tror at Google er "internettet"

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo udvide din stat med at gemme folks ip-adr. så kan du se om det er tilbagevendene besøgene, som har dig som nr. 1 på Gåkkel

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fanger du egentligt Serp'en rent kodemæssigt?

det har jeg ikke hørt om før på denne måde!

Det lyder jo spændende, og noget som jeg gerne ville have fingrene i.

Jeg undrer mig bare over, at Google sender dette parameter med i deres header.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
J. Deleuran:

Hvordan fanger du egentligt Serp'en rent kodemæssigt?


det har jeg ikke hørt om før på denne måde!


Det lyder jo spændende, og noget som jeg gerne ville have fingrene i.


Jeg undrer mig bare over, at Google sender dette parameter med i deres header.



Du skal bare bruge 'cd' parametren som er i referrer URI'en.

Med lidt snilde kan det også sættes op automatisk i Analytics med filtre Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:
Du skal bare bruge 'cd' parametren som er i referrer URI'en.

Med lidt snilde kan det også sættes op automatisk i Analytics med filtre Smile

Det må jeg se om jeg kan finde ud af - tak for tippet

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)