Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker hjælp til htaccess

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved hvad jeg ønsker lavet:

1) Jeg ønsker at min side kun kan tilgåes via www

2) Jeg ønsker pæne url

3) Fjerne evt. problemer p.g.a. printikoner + pdf

4) Jeg har en gammel hjemmeside liggende ude på nettet. Den har nu en 404-side og det synes jeg stinker.

    Alle de gamle sider hedder htm til efternavn - se: site: www.loneginnerup.dk - ønsker en 301´er

5) + Hvad du kan se jeg ville bede om at få rettet i dokumentet, hvis jeg havde forstand på det.

Jeg kan godt få fingre i htaccess på serveren - så langt at jeg har omdøbt dokumentet, men jeg kan ikke gå ind i det og rette - min host synes ikke jeg skal så langt ind. Jeg kan godt få ham til at lægge et rettet dokument derind - tror jeg da.

Mit ønske er at en, der saftsusemig har forstand på det, gider (mod betaling) at tilrette dokumentet for mig.

Jeg har hentet og gemt htaccess dokumentet, og jeg forestiller mig at hvis du skriver det om, og jeg sender det til min servermand, at det du dokument du har tilrettet, kan erstatte det, der ligger der nu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ønsket tosset, eller er jeg bare ikke rendt ind i den rigtige person endnu?

Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone, tror muligvis ikke du har udtrykt specifikt nok hvad du mener, prøv eventuelt med nogle eksempler.

cHosting.dk - Dansk webhotel med cPanel, LiteSpeed, 1-klik installer, nul oprettelses gebyrer og 30 dages fuld retur ret!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke regne ud, hvad jeg skal skrive mere, end jeg har gjort. Jeg synes, der står punkt for punkt, hvad jeg ønsker og hvilket dokument, det drejer sig om.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

om ønsket er tosset... både ja og nej.

Først og fremmest vil jeg lige spørge hvad grunden er til at du ligger på en microsoft server, når du køre en PHP løsning. Det virker lidt overflødigt at du gør det, og spild af penge for dit vedkommende. Og yderligere tror jeg nogle af dine problemer ville være væk, hvis du ikke kørte på en microsoft server, fx din 404 side som afviger enormt meget fra din nuværende hjemmeside, hvilket på ingen måde holder.

punkt 1: Hvis det er muligt at gøre noget der ligner apache i din htaccess, hvilket jeg tror, så er det forholdsvist nemt at gøre dette.

punkt 2: Jeg formoder når du siger pæne URL's at du mener index.php skal væk fra urlen? Hvis du mener det skal der lidt mere til end bare at rette lidt i din htaccess, her skal der også rettes i systemet.

punkt 3: Lidt svær at definere helt hvad du mener? hvilke problemer snakker du om? hvis du mener at gøre så printsider ikke bliver indekseret og dermed skaber dobbelt indhold, så er dette gjort.

punkt 4: Det drejer sig om ca 50 URL's der skal 301 redirectes fra gammel placering til ny placering, dette kan også gøres forholdsvist nemt via htaccess.

punkt 5: Denne er noget flyvsk og kommer an på øjet der ser, andre kan jo samtidig ikke vide hvad du gerne ville have rettet i dokumentet (htaccess) og det er jo heller ikke sikkert du egentlig ved hvad der kan lade sig gøre i htaccess og om det overhovedet er htaccess det skal gøres i.

Når jeg siger det kommer an på øjet der ser, mener jeg at der stor forskel på hvad folk mener er vigtigt og ikke vigtigt, eksempelvis er der når mit øje ser, enormt mange ting som man IKKE retter i din htaccess fil, som jeg bestemt ville gøre noget ved, og som de fleste ville gøre noget ved når vi snakker søgemaskineoptimering og bedre og nemmere muligheder.

Her mener jeg fx manglende H1, længere Titles, flytning til anden og billigere server som køre apache/linux, installation af SH404SEF som retter forskellige SEO problematikker, få fjernet knappen template redigering etc.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone Vi kan da godt hjalpe dig mod mindre betaling

Billige seo pakker

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Først og fremmest vil jeg lige spørge hvad grunden er til at du ligger på en microsoft server, når du køre en PHP løsning. Det virker lidt overflødigt at du gør det, og spild af penge for dit vedkommende.

Fordi siden ligger hos en jeg har været gode venner med i mange mange år, og nej det er ikke dyrt, for godt nok afregnes der i almindeligt hvide penge - med faktura o.s.v. men jeg bliver forkælet noget så dejligt.

Ham servermanden er bare ikke - ja for at sige det, seo er en by langt væk :-D

KTJ-Media.dk:
punkt 5: Denne er noget flyvsk og kommer an på øjet der ser, andre kan jo samtidig ikke vide hvad du gerne ville have rettet i dokumentet (htaccess) og det er jo heller ikke sikkert du egentlig ved hvad der kan lade sig gøre i htaccess og om det overhovedet er htaccess det skal gøres i.

Jeps den er flyvsk, og jeg er sikker på at der findes sagkloge der kan se hvad jeg havde ønsket mig, hvis jeg havde haft hjernen.

KTJ-Media.dk:
Her mener jeg fx manglende H1, længere Titles, flytning til anden og billigere server som køre apache/linux, installation af SH404SEF som retter forskellige SEO problematikker, få fjernet knappen template redigering etc.

Ja da - og det vil jeg sidde og bruge mine aftener til. Det jeg beder om hjælp til, er noget jeg ikke selv kan sidde og pusle med, ganske enkelt fordi jeg ikke kan.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Umiddelbart vil du kunne løse rigtige mange af problemerne ved at installere SH404SEF. Det er penge godt givet ud. Med hensyn til redirects, så kan du bruge SH404SEF til dette, eller evt. bruge Joomlas indbyggede komponent.

Hvis du har spørgsmål, så skal du været meget velkommen til at skrive.


// Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at jeg ikke kan rette i htaccess. Det er lukket område.

Jeg ønsker ikke SH404SEF og det er ikke af pengemæssige årsager, men fordi der blandt sagkloge er forskellige meninger om netop dette. Jeg vælger så at stå på ikke-siden

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Problemet er at jeg ikke kan rette i htaccess. Det er lukket område.

Jeg ønsker ikke SH404SEF og det er ikke af pengemæssige årsager, men fordi der blandt sagkloge er forskellige meninger om netop dette. Jeg vælger så at stå på ikke-siden



Hvis du ikke kan rette i htaccess og ikke vil installere SH404SEF. Så er rettelserne i hvert fald besværliggjort.

Under forudsætning af at der ligger en .htaccess fil i din rod-mappe, så kan du fjerne index.php fra dine URL'er ved at vælge Ja til Brug URL omskrivning i konfiguration > websted.

Har du DNS-administration til dit domæne? Hvis ja, så kan du redirecte dit domæne, så det ikke svarer på med .www f.eks.

Så tidligere nævnt kan du bruge komponenten Omdiriger til at lave dine redirects i Joomlaen.

Hvilke problemer har du med dine ikoner?


// Peter
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)