Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp:Kunde vil ikke betale.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:
Tak for alle jeres svar, jeg tror jeg vil lade det ligge, men kan jeg bare smide hans bundkort ud, så jeg har det ude af verdenen.

Fornuftigt træk. Hvis det er en privat kunde, tror jeg iøvrigt ikke, at du må opkræve betaling for, at tjekke om en defekt vare er dækket af garantien/ reklamationsretten, hvilket jo reelt er det du har gjort. Kunden har jo 2 års reklamationsret.

Du har tilsyneladende været flink og betale returportoen for kunden, hvilket jo havde været god kundeservice. Men det er du altå ikke forpligtet til.

Jeg ved ikke hvorlænge du har pligt til at opbevare varen, men da det jo er en lille vare, ville jeg personligt gemme det indtil reklamationsretten er udløbet. Hav en kasse til den slags og smid på loftet, eller fjerneste hjørne af lageret :-)

Fra Schwabe
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Sikkenemt.dk Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en privat kunde, okay det må være noget nyt at jeg ikke må tage betaling for undersøgelse når produktet er selvforskyldt defekt og at jeg ikke skal betale for porto ved reklamation fra hanm til os, er det korrekt opfattet af mig?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:

Fornuftigt træk. Hvis det er en privat kunde, tror jeg iøvrigt ikke, at du må opkræve betaling for, at tjekke om en defekt vare er dækket af garantien/ reklamationsretten,

Jo det må han godt, det er meget normalt. Men i den her sag ville jeg sende bundkortet retur, sammen med en regning på portoen, og efterfølgende acceptere at han ikke betaler.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)