Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vokser helt vildt og vores Wifi kan ikke følge med

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kære aminoer

Jeg er udviklingschef i Trustpilot hvor vi netop har rundet de 50 medarbejdere. Vi er flyttet ind i vores eget kontor, hvortil vi har købt 10 AirPort Extreme. Desværre virker det ikke suuuuper godt.

Er der nogen der har et bud på nogle virkelig skarpe wifi-folk der kan lave et wifi-setup der bare spiller max overalt i virksomheden, både på laptops, iphones, ip-telefoner osv.?

Håber i har nogle idéer :-)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Dørup:

Hejsa kære aminoer

Jeg er udviklingschef i Trustpilot hvor vi netop har rundet de 50 medarbejdere. Vi er flyttet ind i vores eget kontor, hvortil vi har købt 10 AirPort Extreme. Desværre virker det ikke suuuuper godt.

Er der nogen der har et bud på nogle virkelig skarpe wifi-folk der kan lave et wifi-setup der bare spiller max overalt i virksomheden, både på laptops, iphones, ip-telefoner osv.?

Håber i har nogle idéer :-)

Hvilken forbindelse har i? Og hvilket problemer har i med nuværende løsning? Er det for langsomt, eller er det for svært at få forbindelse til / dårligt signal?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke noget til AirPort-enheder, men er der ikke et problem hvis en PC kan ramme to forskellige access-points med samme kanal?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Klitgaard:
Nu kender jeg ikke noget til AirPort-enheder, men er der ikke et problem hvis en PC kan ramme to forskellige access-points med samme kanal?

Det kan være et problem. I skal sørge for at indstille kanalerne manuelt, således at der er en spredning på 3 kanaler imellem 2 accesspoints, som står i nærheden af hinanden. Husk at tænke i 3 dimensioner, hvis jeres kontorer ligger over flere etager.

Mvh.

Ole

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads,

Med blandet tjenester på jeres trådløse net, vil jeg vove den påstand at I er vokset ud af løsningen. Airport Extreme er et godt produkt, men det er primært til mindre virksomheder med mindre krav end jer. I skal kigge på en løsning, hvor i kan opdele netværket til de forskellige tjenester, og med mulighed for at prioritere trafikken. Hvilke switche har i koblet AP'erne op imod ?
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek Aerohive.com. De har nogle fede produkter! Dem kan i vokse med uden problemer. Tjek deres cases!

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Det lyder som en af mine meddebatører skrev at I er vokset ud af den nuværende løsning.

Noget af det vigtigste at få styr på er at flytte alle enheder der er stationære over på kablet netværk.
Det vil fjerne meget at belastningen på wifi delen.

Plus når man sætter en del wifi op skal man være sikker på som en anden sagde at de forskellige kanaler ikke ligger oveni hinanden.

Jeg vil skyde på det koster en fornuftig switch der kan køre QoS så I er sikre på at iptelefonien får prioritet, og så kigge på hvad I skal bruge på wifi.
Og så ellers sætte de nuværende Access Points op på forskellige steder på forskellige kanaler.

Jeg har tidligere lavet sådan en løsning for en tidligere arbejdsgiver og det første jeg opdagede da jeg gravede i opgaven var at det er ikke: "bare lige sådan" at sætte op.
Der skal lidt planlægning til. :-) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)