Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom med udlejning for øje

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet tilbudt at købe et hus ganske billigt. Jeg overvejer lidt at slå til og så udleje den.

Mit udgangspunkt er at det hele skal gå i nul til at starte med. Jeg har en stærk formodning om at dette hus er langt mere værd om 5-10 år. Så kan man i disse år få det hele til at rende rundt i et rundt nul vil jeg være ganske godt tilfreds.

Og nu til spørgsmålet. Findes der et sted på nettet en formel man kan sætte nogle tal ind for at se hvor høj huslejen skal være for at få det til at løbe rundt. Havde en formel for mange år siden, men den var lavet af en revisor og jeg fik den derigennem.

Har nogen kendskab til et lignende værktøj der kan bruges til dette?

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis formålet er at det skal gå i 0 må din formel være indtægter - udgifter = 0 men hvorfor skal det gå i 0, hvorfor ikke købe noget hvor det giver lidt overskud? Du vil investere nogle penge og tage en risiko men du vil ikke have noget ud af det. så kan du lige så godt sætte pengene i banken og få 0-3% uden risiko.

Ved at købe et hus til udlejning er der mange flere faste udgifter end ved at købe en lejlighed. bare ejendomsskat er langt højere på et hus. og der er også meget mere vedligeholdelse.

Prøv at komme med nogle tal for hvormeget du kan få huset til og hvormeget du tror du kan få i leje?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten har jeg formuleret mig dårligt eller også er spørgsmålet misforstået.

Mit formål var at finde hvad lejeindtægten skulle være for det hele går i 0. Dermed ikke sagt at det er den endelige lejeindtægt, det er bare for at få en fornemmelse af om det kan hænge sammen.

Huset kan jeg få for omkring 300.000. Der skal nok ca. kastes 100.000 kr. idet. Og så vil jeg tro jeg kan få 3500-4000 kr. i måneden i lejeindtægt + forbrug. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnestykket ser sådan du, hvis du låner 450.000 afdragsfrit til 4%+0,8 i bidrag 4,8% koster det 21.600 i renter. så bruger du ca. 50.000 til låneoptagelse og køb af ejendom. så har du ca. 400.000 til hus og istandsættelse.

Hvis du kan få 4.000 i leje har du 48.000 om året. så er du nede på 26.400 og så skal du dække ejendomsskat, (ejendomsværdiskat), grundgebyr, gebyr til genbrugen, rottebekæmpelse, husforsikring, vedligeholdelse, renovation. de fleste tal finder du på ejendomsskattebilletten. De faste udgifter udgør nok 15.000 om året og så har du 11.400 til vedligeholdelse hvilket ikke er ret meget men så går det i 0.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med jens

Det er dog værd at bemærke at du ikke skal betale ejendomsværdiskat når du lejer ud - tilgengæld skal du betale ejendomsskat  - det er 2 forskellige skatter

Held og lukke med projektet

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du skal belåne ovenstående kontrakt, så vær opmærksom på at banken også forventer tomgangsleje (og det skal du også selv have med ind i budgettet). Lejere nu om stunder kan være nogle troløse skiderrikker der bare stikker af, og så skal du kunne holde til x antal måneder uden indtægt.

Din bank hjælper i øvrigt gerne, vores har et regneark de plotter alt ind i, incl omtalte tomgang.

/Kasper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)