Hej, jeg faldt lige over dette på føniks computer shop:
"Du skal oplyse dit bestillings ID eller faktura nummer samt en beskrivelse af defekten. Konstateres en defekt indenfor de første 3 uger fremsender Føniks A/S en pakkeseddel til returnering.
Du har op til 2 år til at konstatere fejl ved dit produkt, men efter 3 uger står du selv for en evt. fragtomkostning."
Er dette lovligt? det mener jeg ikke. Jeg har fået den opfattelse at jeg altid skal betale fragten ved reklamationer.
På det link skrevet tidligere i tråden, står der direkte at køber ikke skal betale fragt såfremt produktet skal indsendes indenfor 24 måneder:
Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Du skal derfor ikke finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal sendes til reparation.
Jeg har gennem de sidste 4 år, haft været ansat som supporter, og RMA medarbejder. Der har vi den klare opfattelse af RMA loven, at sælger i de 24 måneders RMA ret. Skal betale for fragt, ind til producentens RMA afdeling.