Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop salg fra udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med alle jer fra Amino

Jeg har længe gået med en drøm om starte et firma. Efter at have fulgt med på Amino, og læst alle de gode opslag, så vil jeg høre om jeg kunne få lidt hjælp til komme videre.

Jeg har været bosat i Bangkok nu i to et halv år. Og har fundet en del ting som enten er meget billigere eller ikke findes i for eksempel Danmark. 

Det, som jeg tænker, er at sælge accessories og smykker til ham/hende mellem 18 og 35, fra lokale designere, som har et unikt design.  

Som alle i erfarne iværksættere ved, så støder man altid på nye problemer. Nogen af de problemer jeg har stødt på lige nu er fragt og import, og det er derfor, jeg skriver her. 

Jeg vil virkelig gerne starte en webbutik op med alle de fine ting, jeg har adgang til her, men er der nogen af jer, der har lidt erfaring med international handel? Fra Thailand til for eksempel Danmark?

Jeg tænker derfor, at jeg vil handle med forskellige butikker. Men inden jeg kommer hjem til Danmark på besøg til juni og springer ud i markedsføring, vil jeg høre om jeg kan få nogen gode råd med på vejen angående international webhandel? Er det helt umuligt at sende fra Thailand til Danmark for en mindre butik som min?

 

Med venlig hilsen

Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik W.:

Jeg vil virkelig gerne starte en webbutik op med alle de fine ting, jeg har adgang til her, men er der nogen af jer, der har lidt erfaring med international handel? Fra Thailand til for eksempel Danmark?

 

Hej Henrik.

Jeg har ikke erfaring i at sælge fra udlandet til DK, men kan fortælle at jeg på et tidspunkt købte et ur, i en webshop som viste sig at have adresse i Singapore (til trods for at det var en .dk shop). Resultatet blev at singapore momsen blev trukket (-9%) og der blev lagt 25% dansk moms oven i, dette var så noget jeg hæftede for, efter at have ventet en 10-14 dage på at uret kom gennem Post Danmark's toldcenter. Så uret endte med at koste lidt mere end jeg havde regnet med, men fint er det nu...

Anyway, jeg tror det smarteste for dig vil være at finde en aftager af sagerne i DK, og så koncentrere dig om eksporten af sagerne fra Thailand til DK, da det hurtigt kan ende i utilfredse kunder hvis de skal vente uretfærdigt lang tid på varerne og oven i skal betale moms og told oveni.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg egentlig også, at det var meningen Henrik ville sælge per "wholesale", og ikke enkeltvis :-)

Nu er jeg ikke 100 inde i alle moms/skatteregler, men typisk foregår det på den måde, at man skal finde ud af en form for fragt, samt hvem der skal betale den.

Da det er uden for EU, skal der ikke lægges moms på (i hvert fald herfra Filippinerne), så "din pris" + "fragt" er de eneste variabler herfra.

Så kommer det til Danmark, og efter hvad jeg kan erfare afhænger told-gebyr af, hvilken slags vare det er, så det var måske værd at undersøge, om der er noget specifikt på smykker.

http://www.ambbangkok.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/Markedsmuligheder/Markedsregulering/ToldOgAfgifter/ToldOgAfgifter.htm

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har undersøgt omkring fragt, det tror jeg ikke bliver det store problem. Det tager enten 2 dage (hurtigt, men dyrt) eller ca 1-2 uger (meget mere rimelig pris, men lidt langsomt), alt efter, hvilken slags levering, jeg vælger. 

Hvem der skal betale fragten forestiller jeg mig, jeg kan aftale med de enkelt kunder? 

Nogen ide om hvad for nogen typer butikker, som er bedste at starte med at kontakte?

Jeg har været ind på www.toldpriser.dk, og læse lidt omkring reglerne, for se om jeg kan sælge til enkelt personer. Der har Nicolaj S. så prøvet det, som jeg er bekymreret for de enkelte kunder, som vil handle hos mig. Nemlig at skulle betale for told og moms uden at vide det fra start. 

Jeg kan rigtig godt lide ideen om at have min egen lille webbutik, hvor kunderne kan komme hos mig virtuelt...men begynder så småt at måtte måske erkende, at det ikke er muligt, når det er fra Thailand til Danmark...og derfor skal jeg til at kigge på aftagere i Danmark istedet...tror jeg? Hvad mener I? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også overveje et lagerhotel i Danmark du sender et større parti til, hvor de derfra sender til kunden?

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Skal du bruge et lagerhotel og en pick and pack funktion i Danmark kan CS Logistics hjælpe dig. Såfremt det har din interesse er du meget velkommen til at kontake udenrtegnede.

 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at ArtRebels www.artrebels.dk har designere i Østen som sælger til Danmark - direkte til private. Får du en butik derinde slipper du for at udikle dit eget og får gavn at ArtRebels trafik - det koster sikkert noget, men det kan du spørge dem om direkte hvis du synes det kunne være noget for dig. Du kunne evt finde designere hos ArtRebels i Østen og tage fat i dem direkte og høre hvordan de takler det med fragten, momsen osv. Pøj pøj.

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Vi kune godt være interesseret i et sammenarbejde

Mvh

Per

Nail4you.dk

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Tak for din interesse.

Du kan sende mig en mail på henrik.hpw@gmail.com og lad mig høre hvad du har i tankerne.

Mvh

Henrik

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  Nail4you.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg

 

Mvh

Per

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)