Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedmateriale - Musikundervisning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Bagværd
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære

Jeg er i gang at udvikle min musikundervisnings virksomhed, og i den forbindelse skal jeg bruge nogle billeder af undervisnings situationen. Billederne skal være af lærere, der underviser deres elever, alle skal se glade og smilende ud :-)

Men er der noget jeg skal være opmærksom på, når man tager billeder af andre mennesker til brug af markedsføring? Jeg har tænkt mig at lave en kontrakt mellem elevernes forældre og jeg selv, er der noget specielt jeg skal skrive i kontrakten eller være opmærksom på?

Vh

Peter Oldrup

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville blot tage billederne så man ikke kan genkende eleverne, dvs. vinklet/beskåret sådan at man ikke kan se ansigterne og så istedet fokusere på instrumenter / undervisere, og så selvfølgelig stadig have en aftale med elevernes forældre. Men forældrene vil være meget mere tilbøjelige til at give dig lov hvis du lover at deres børn ikke vil kunne genkendes ud fra billederne :)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke svare dig på, om du SKAL være opmærksom, men i såvel daginstitutioner som på skoler underskriver man som forælder en tilladelse til, at ens børn må fotograferes. jeg mener endda at billedet skal være således, at barnet ikke umiddelbart kan identificeres.

Men om dette skyldes at skolen er i offentligt regi, ved jeg ikke.

Jeg fandt dog dette:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/boernogunge

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt mere her:

http://www.thephotographer.dk/Teknik/Andet/Lovgivningen.htm

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Normalt skal der foreligge tilladelse fra personer der benyttes på billeder i reklamesammenhæng - specielt når de som her er helt i fokus.

Hvis du blot skriver det som det er.. at der mellem "dig" og "modellen" er indgået aftale om at billeder taget  "dato" må bruges til "beskrivelse" uden vederlag.

Og så en underskrift fra jer begge - så har du et stykke papir du kan vise, hvis nogen stiller spørgsmålstegn om hvorvidt modellen har givet tilladelse, og modellen har et stykke papir på hvad i har aftalt billederne må bruges til - og kan dermed "kræve sin ret" hvis du bruger dem til noget andet.

Man kan lige så godt få rene linjer - og det vil da være fint at kunne vise nogle glade ansigter.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)