Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har erfaringer med Fødevarestyrelsen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved ikke lige om det er den rigtige tråd, men prøver...

 

Vi har lige siden vi startede op følt os temmelig sikaneret af Fødevarestyrelsen. De er over os hele tiden og vi føler at uanset hvad vi gør er de ikke tilfredse.
En af vores mange caser med dem lyder, at vi gerne vil bruge den russiske historie bag vores produkter til markedsføring og dertil kommer så den medicinske brug frem. Vi fortæller om hvordan den har været brugt i Rusland men ikke noget om at den virker.
Dette kommer så ind under Fødevarestyrelsens kategori "anprisning", som lyder på at du ikke må skrive noget om dine produkter med mindre dine produkter er 100% dokumenteret for det.

De har bedt os om at ændre den / slette det og det er på sin vis også helt fint, da vi jo selvfølgelig skal indordne efter reglerne, hvilket vi har gjort....
MEN der hvor vores film ligesom knækker er at vi ser mange af vores konkurrenter der skriver, at deres produkter direkte er godt for den ene og det andet. Angry

Vi har tabt en del kunder på det nu og synes det begynder at være konkurrence forvridende for os.

Nu er mit spørgsmål så og det vil være en god ide at kontakte Fødevarestyrelsen og få en forklaring eller om det bare er at holde sin mund??? Huh?

Håber nogen kan hjælpe os?

 

Mvh
Søren
Discover Russia

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo klage over fødevarestyrelsens afgørelser, hvis du ikke mener at de er korrekte. 

Hvis du mener at dine konkurrenter ikke overholder loven, kan du jo anmelde dem til fødevareregionen, og så vil de undersøge det. 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Dit problem er desværre ikke unikt, og jeg har set mange andre lignende sager. Jeg har arbejdet som fødevarejurist i fem år, og har selv en fortid inde fra Fødevarestyrelsen, og kender dermed systemet.

Hvis du har lyst til at tage en snak om din sag, er du meget velkommen til at sende mig en PM. Så vil jeg ringe dig op.

Mvh

Jørgen

 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender udmærket problemet med medicinske virkninger. Dem er der også en del af indenfor te. Desværre må jeg heller ikke i tekanden skrive noget som helst om hvilke virkninger det menes at have eller have været brugt til osv. Mine konkurrenter gør det så , uden at der sker noget som helst. De overtræder så også flere andre regler som jeg vil få mange tusinde kroner bøder for at gøre.

Det er meget med forskel hvad man må og ikke må. Afhænger helt af hvem som kontrollere en.

Det du kan gøre i stedet for at skrive hvilke virkninger det har er at skrive på et anet sted end produkt siden, at det har været brugt til "et eller andet"  men det ikke er dokumenteret at det har en effekt og derfor ikke skal købes for at få de virkninger. Så har du gjort opmærksom på historien bag produktet og samtidig at det ikke er bevist.

Jeg har så valgt i tekanden at fokusere meget mere på produkt beskrivelser og billeder end mine konkurrenter, som skriver sådan nogle ting ( selvom de ikke må ). Man kan anmelde dem for det til fvst - jeg har så ikke valgt at gøre det mod mine konkurrenter, selvom det er mega irriterende at jeg ikke må skrive grøn te er godt for "et eller andet" når det er skrevet en million gange i forskellige undersøgelser.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tusinde tak for det.

Det vil jeg lige få gjort en af de kommende dage.

 

Mvh
Søren
Discover Russia

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Fra Ishøj
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Fødevaregruppen Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg kender til dine udfordringer, der er mange fødevarevirksomheder som har lignende historier.

Sagen er den at er fødevarestyrelsen er både den kontrollerende og dømmende magt i praksis.

Du er velkommen til at ringe og få en snak med mig, måske kan vi hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Signe

Fødevarekonsulent

www.fødevaregruppen.dk

Tlf. 22 90 03 03

 

Tlf. 22 90 03 03

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)