Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intrastat /told tarif

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har meget bøvl med dette. Det er jo blevet obligatorisk at skulle indberette til intrastat, men jeg har store problemer med koderne, og hvor jeg finder de rigtige. 

Jeg har fundet koder til samtlige af vores 600+ varenumre, men får nu til min skræk at vide at en stor del af dem er skiftet ud i 2012, og så kan man åbenbart starte forfra.

I stedet valgte vi at kontakte vores leverandører for at få disse numre, men...

Dem vi selv har fundet og sat på vores produkter er fundet på følgende side (Danmarks statistik):

http://udr.dst.dk/nomenklatur/index.aspx

Dem vi har fået hos nogle leverandører kan dog IKKE findes på ovenstående, men derimod på 

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=da&redirectionDate=20100616

og nogle er ikke at finde på nogle af ovenstående links, selvom leverandør melder at de er helt opdaterede??

Jeg arbejder i en grossistvirksomhed som køber og sælger "seafood" primært i EU.

Er der nogle som kan hjælpe mig lidt her, og fortælle mig hvor jeg bør kunne finde de rette koder til indberetning til Intrastat? Og er der nogle som har haft samme forvirring og problemer med at få dem til at passe?

På forhånd tak.

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lykkedes mig at få svar fra Danmarks statistik, som melder at deres nomenklatur kun medtager de første 8 cifre, hvilket er årsagen til at de toldkoder vi modtager fra vores leverandører ofte afvises ved indberetning til intrastat, da de ofte er på flere cifre, da de er mere specificerede.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)