Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på hvad i skriver på Internettet. ”Det kan man blive bortvist af”

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min partner og jeg er lige blevet bortvist fra vores lønmodtager job.

Vi havde i indrykket en opgave ved Amino Freelancer.Omkring hjælp til design af logo.

Vores tidlige chef fandt den og så blev vi bortvist.

Min partner og mig har i over et halvt år gået arbejdet med at blive selvstændig.

Vi var begge 2 ansat ved samme virksomhed.

Vi valgte allerede fra første færd, at vi ville være meget åben over for vores daværende chef.

Så han blev inddrevet i vores fremtidsplaner, i sep. mdr.

Han accepterede vores valg og vil gerne forsat beholde os.

Vælg vidne at den virksomhed vi vil lave, skal være indenfor samme branche.

Lige før jul valgt vi at sige op, med sidste dag d. 1 april.

2 uger inden i det her år, bliv vi så bortvist.

”Når man leger med ilden kan man risikere at brande sig”

 

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan svare på.

Hvor meget må vi bruge i vores nye virksomhed, som vi har fra vores tid, som lønmodtager.

F.eks. på vores hjemmeside

Jeg har en forventning om at vi gerne må bruge det CV vi har fået, som en del af vores profil.

Men hvor er grænsen!

Må vi beskrive de kunder vi har lavet opgaver for?

Og må vi også bruge fotoes.

Alle fotoer og beskrivelser skal så følgelig tilskrives, til de steder vi har lavet opgaven for.

Vi havde en ide om, at de logoer vi ville have i vores virksomhed.

Som skulle laves efter 2 tidligere opgave, som vi har lavet som lønmodtager.

De 2 opgave jeg snakker om er:

Nr. 1. En 6 meter bred jordklode i tekstil, som vi har lavet til udstillingen Europa møder verden på National museet.

Nr. 2. Et rundt gardin som ligner en tønde. Som vi har lavet til Better Place show room.

Begge opgaver er nogle vi har lavet som lønmodtager.

Logoer skulle laves som grafiske logoer.

Må vi lave logoer af de opgaver?

Det er ikke meningen at der skal stå, nogen steder hvem opgaverne er lavet til.

Med venlig hilsen

Søren Hall

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad du har lavet for din tidligere arbejdsgiver tilhører ham.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo ikke bruge referencer fra tidligere virksomhed, det er jo den virksomhed der har udført arbejdet, kan godt være du har været ansat, men vil stadig være tidligere virksomhed der har lavet arbejdet..

Tror også du der igen overskrider copyright, for at tage noget fra dem

ret mig hvis jeg tager fejl:)

Fra kbh
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man ikke skrive: "Jeg har lavet dette logo for coca cola da jeg arbejde for firmaet XXX". Det er da ikke i strid med nogen ophavsret eller er det?

Ballonbukser, drengebukser, pigebukser og voksenbukser fra La/Møf. Find os på www.lamoef.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt skrive du har lavet logoer for xx firma - men du kan ikke bruge/vise logoet - det tilhører ikke dig.

 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas hansen:

Må man ikke skrive: "Jeg har lavet dette logo for coca cola da jeg arbejde for firmaet XXX". Det er da ikke i strid med nogen ophavsret eller er det?

Du må gerne skrive at du har lavet et logo for en kunde mens du var ansat i firma XXX. Hvis kunden har accepteret at det er offentligt kendt at firma XXX har lavet deres logo må du gerne skrive at det var dig der lavede det mens du var ansat i XXX. Hvis kunden derimod ikke har accepteret dette må du respektere at kunden skal være anonym.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Du kan godt skrive du har lavet logoer for xx firma - men du kan ikke bruge/vise logoet - det tilhører ikke dig.

Korrekt. Men hvis kunden bruger logo'et på deres hjemmeside (og hvem gør ikke det) kan du jo linke til forsiden på bemeldte hjemmeside. Det kan ingen forbyde dig.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Min partner og jeg er lige blevet bortvist fra vores lønmodtager job

Noget helt andet er: Hvis I var ansat som funktionærer og I reelt er blevet bortvist (og ikke bare fritstillet), *og* I kan dokumentere at jeres chef var underrettet om jeres planer *og* jeres annonce på Amino ikke giver flere oplysninger i sagen, så er bortvisningen ikke lovlig. I har således krav på løn i jeres opsigelsesperiode.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

sikke en historien jeg forstår ikke rigtigt den chef det skaber bare fjender , en god måde at afsluttende på gør jo også ikke se hinanden som fjender og det motivere nu gang de fleste man er jo menneske nu vil man alle midler have det lykkes at slå igennem ,

venskab og venlighed kommer man længste med da det betyder også man kan samarbejde det vil i sidste styrke begge 2 da man derved også kan finde på at hjælpe hinanden uden at tænke på økonomi man er jo venner

jeg tror ikke i må bruge fra det fra tidligere arbejde uden et aftale med tidligere arbejdsgiver , men jeg tror det skal nok lykkes for jer at slå igennem som iværksættere nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Elmholdt:
Noget helt andet er: Hvis I var ansat som funktionærer og I reelt er blevet bortvist (og ikke bare fritstillet), *og* I kan dokumentere at jeres chef var underrettet om jeres planer *og* jeres annonce på Amino ikke giver flere oplysninger i sagen, så er bortvisningen ikke lovlig. I har således krav på løn i jeres opsigelsesperiode.

I må ikke bruge arbejde i har lavet for jeres arbejdsgiver uden hans tilladelse.

At chance på at være bortvist ulovligt vil nok kræve i taler med jeres fagforening og der får opbakning. 

I står med at skulle bevise han var helt klar over jeres intentioner - som i skriver i ville være selvstændige og det var nogle af hans kunder i ville overtage. Hvis I har arbejdet med det og på det medens i var ansatte - så kan I ryge ind i erstatningskrav - men tal med fagforeningen.

I har sagt op i dec. med opsigelse til april og taget 3 mdrs opsigelse fra jeres side, hvor man jo normalt ha 1 måned OG I har gjort klart i vil tage hans kunder - Han har så formentlig kontrakopsagt inden så det blev jeres normale 1 måned. Igen - I skal være sikre på opbakning fra en fagforening, ellers går det galt.

Personligt mener jeg så også, at en arbejdsgiver i høj grad har lov at forsvare sine interesser hvis hans ansatte under ansættelsen forbereder at gå selvstændige og tage hans kunder og siger op med 3 mdrs varsel, så de har løn medens de laver de sidste forberedelser på angrebet, så jeg tror historien skal ses fra mere end en side

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)