Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papir billeder til digital?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
det er så min erfaring at man alligevel skal behandle hver billede efterfølgende.

EnigSmile Jeg vil typisk skulle bruge ca. 1-2 minutter pr. billede i lightroom for at få et acceptabelt resultat.

Hvis jeg skulle lave opgaven med scanning af 150 billeder, ville jeg vurdere det til ca. 15 timers arbejde alt inklusiv - fra jeg modtager billederne og til de er leveret eller arkiveret passende.

Blot for at sætte priserne fra Scanpixel lidt i perspektiv Smile

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
...... at scanner gør det godt, det er så min erfaring at man alligevel skal behandle hver billede efterfølgende.
Jeg har brugt en Agfa scanner1300 mener jeg den hed og den croppede billederne - så det var bare at stille den ved siden af mig - og hver gang den havde ædt et billede så gav jeg den et nyt. Den gav selv navne også. Så det eneste irriterende var at skulle føde den (men det var jo gratis) og det andet var at den larmede lidt. Men det overlevede jeg,

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
Det drejer sig om ca 150 stk så der er lidt mere end et par timers arbejde i det, og ja jeg ved godt at scanner gør det godt, det er så min erfaring at man alligevel skal behandle hver billede efterfølgende

Hej Allan

Det lyder som om kvaliteten skal være helt i orden, når du skriver sådan - og så tror jeg du skal gøre det selv eller få en fotograf / billedbehandler til at scanne dem.

Som det allerede er skrevet - så skal hvert enkelt billede ofte lige have et twist i billedbehandlingen for at det bliver helt godt.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)