Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til folie tryk.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Fra  TS Tryk&skilte Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har købt en varmepresser og tekstilfolie i håb om at kunne forsyne den lokale idrætsklub med tryk til deres dragter,t-shirts m.m

ingen problemer med at skære,pille og trykke. Men når tøjet er vasket blot 1 gang begynder folien så småt at løsne i kanten. Jeg har fulgt fabrikantens anvisninger med hensyn til tid og grader.

Jeg har både prøvet med Transflex 400 og PS fra siser og Hotmark fra Chemica med samme resultat.

Er ved at være lidt frustreret over det, er der nogen der kan komme med gode råd ?

På forhånd tak

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske ligger fejlen i tekstilerne? Kunne være en form for imprægnering eller lignende.

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Fra  TS Tryk&skilte Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at det er tekstilerne, da jeg kan se at flere trykkerier buger samme fabrikant (B&C).

 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du stille trykket på din maskine, hvis ja prøv at give den noget mere tryk.

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at
1. lave 3 stykker folie 5x5 cm
2. Sætte din maskine til lav tryk og tryk et skykke på
3. Mellem tryk og på med folie
4. Gentage med max tryk

Skriv hvis dette ikke løser det. Så finder jeg en anden løsning :) du må også gerne ringe hvis der ellers skulle være noget du vil vide :)
98101088

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Fra  TS Tryk&skilte Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for rådet, det vil jeg prøve. Har du erfaring med om en type folie er bedre end en anden til bomulds T-shirt ?

Jeg har erfaret at især de kulørte farver fra transflex 400 holder dårligere end de sort/hvide.

Mvh Thomas

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke den folie desværre men jeg køber alt ved dem her http://www.juhl-as.com/ deres er bare kanon de har lige fået en ny som hedder tattoo til at printe på den er så tynd man næsten ikke kan mærke den  :) 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Fra  TS Tryk&skilte Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige lavet 6 forskellige prøver med lav,mellem og høj tryk.

Umiddelbart ser det alt sammen fint ud, men er spændt på at se det når det er blevet vasket. i mellemtiden kan jeg jo lige checke Juhl´s side.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at det er for lidt tryk der er skyld i dine problemer :) hehe jeg trykker en meget sjælden gang og det går næsten altid galt fordi jeg glemmer at stille på trykket :) 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Som Thomas skriver, så er det nok trykket på varmepressen der ikke er højt nok.
Men det kan også være selve temperaturen.

Hvis det er sportstøj du trykker på, så er det ofte noget syntetisk stads, som ikke kan tåle synderligt høj varme før tekstilet bliver påvirket af varmen. Så det er noget af en balancegang.

Du skal også være opmærksom på at der er noget af det sved-transporterende tøj, som kan være rigtig svært, endda umuligt, at trykke på med tekstilfolie. Der er silketryk det eneste som kan fungere nogenlunde. Så hvis det er sådan noget træningstøj som du forsøger at trykke på, så kan det måske også forklare dit problem.

Der er også også en anden detalje. Jeg ved ikke hvor gamle dine folier er, men hvis du har købt en brugt varmepresse og nogle tilhørende folier, så kan alderen på folierne også være problemet. Selvom klæberen på folierne først bliver aktiv ved opvarmning, så kan klæberen stadig tørre ud når folierne bare står. Det har vi selv prøvet med nogle af de farver vi bruger ekstremt sjældent. Og fordi vi altid dato-mærker alt hvad vi får ind på lageret, så kunne jeg også se at den farve der gav problemer havde stået på vores lager i lidt over 2 år. Da vi fik en ny frisk rulle hjem, var problemet løst.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)