Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring rettet mod entreprenør og ingeniørvirksomheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i gang med at udbyde tekniske løsninger til større erhvervsbyggeri, vvs og elbranchen i form af ETA godkendte brandlukninger ved installationer, rørgennemføringer, kabelbakker og lign. I den forbindelse skal jeg ud med flaget til de store drenge i branchen, og få dem overtalt til at bruge mit firma til netop de her løsninger fremfor selv at gøre det halvt, eller slet ikke. Der er heldigvis lovkrav om korrekt udført brandlukning og brandgennemføring, men en ting er lovkrav, og noget andet er hvad man gør. Er der nogle af jer der har ideer til hvordan jeg skal gribe det her an. Hjemmeside der er seo-optimeret, google adwords osv er jeg helt med på, men alt andet end det, er jeg meget grøn i. Jeg har fået min leverandør med på den, og får en masse datablade og dokumentation på de forskellige produkter jeg vil bruge, med eta godkendelser osv. Det er større entreprenører, ingeniørfirmaer, vvs-firmaer, el-branchen og andet form for installationsteknik, vi skal have revet lidt op i, og gjort dem opmærksomme på at de kan få det gjort korrekt, ved at bruge os. For der er et kæmpe problem i byggebranchen med netop brandlukning, brandsikkerhed og udførelse af disse, det bliver ikke taget seriøst nok. Hvad har i af ideer ?

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Indirekte markedsføring ved deltagelse i brancheforeninger(+møder) og standardiseringsarbejde.

Det tager lang tid og koster en del arbejdstid, men det giver eksponering og massser af nye kontakter samt værdifuld know-how om ændringer og nye tiltag.

Når du har siddet længe til bords med "de store drenge" begynder de at opfatte dig som en seriøs spiller på banen.

vh Finn

Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør det nemt for dine kunder (arkitekter, ingeniører, entreprenører, …) at vælge netop
dine produkter. Læg en masse information om dine produkter ud på din hjemmeside. Hvis du muliggør download af overskuelige datablade, CAD tegninger, monteringsvejledninger og prislister fra din hjemmeside får du (jvf. min erfaring) en stor skare trofaste kunder. Du kan også have et par cases der beskriver brandsikring af en ejendom ved hjælp af dine produkter. Jo mere information jeg kan finde på din hjemmeside des større er sandsynligheden for at jeg køber/projekterer/budgetterer dine produkter i mit projekt.

Af offline markedsføring virker vareprøver bedst på mig. Hvis dit produkt tillader at du sender nogen vareprøver ud til tegnestuer, entreprenører (f.ex. i dit lokalområde) som de kan vise til slutbrugeren (bygherren) er der stor sandsynlighed for fornuftige ordrer. Husk at vedlægge datablade og andet relevant materiale. Hold dig til ringbindstørrelse (A4) da flyers/CD-er/visitkort og lignende har en tendens til at lande i skraldespanden når rengøringsdamen kommer forbi.

 

Held og lykke med dit foretagende herfra.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Åååhhh få mig nu ikke startet, jeg ELSKER brandsikring :). 

Jeg havde for et lille år siden en blog hvor jeg skrev om blandt andet korrekt brandlukning. I den forbindelse skrev jeg en artikel om de mange huller der efterlades på bygge pladserne, og sendte en pressemeddelese ud. 

Det gav rigtig god omtale og var i flere fagblade.  

Jeg tror at du skal ud og tage en masse billeder af mangler og elendigheder. Bygherrer skal forstå at det er hans ansvar hvis branden spreder sig uhensigtet. Så jo mere du kan male fanden på væggen, jo nemmere åbner han pungen. 

Var det en mulighed at du tilbyder efterkontrol?, evt. tager dig betalt per hul (ok det lød lidt lummert)

Jeg har udnyttet at brandsikker har lavet nogle sjove/gode videoér http://www.sikkerhedseksperten.dk/blog/brand-og-roegspredning gør det samme.!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg var dig vil jeg tage ud på forskellige fagmesser primært i Danmark og Norge.
Her kommer mange fagfolk fra store og mindre entreprenørfirmaer

Jeg arbejder selv i byggrbranchen.

Hvis du tør ar bevæge dig nordpå kan jeg kune sige at det er her pengene er og de sidder meget løst. ;-)

/Søren

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de fine input. Det er ikke produktet i sig selv jeg vil ud med, men det at komme ud på pladserne og udføre selve arbejdet med at få det lukket korrekt. Min samarbejdspartner er heldigvis rigtig stærk på området, og de er kendt for gode datablade og dokumentation, det har jeg sat i gang så jeg får styr på det, og har noget at vise frem til de ansvarlige. De sælger bare produkterne og kan ikke som sådan hjælpe mig med at skaffe kunder.

Umiddelbart kommer jeg nok til at køre både på Fyn, Jylland og Sjælland, men det er også helt ok. Jeg må dog starte ud et eller andet sted, og prøve at få en kunde hvor der er en del lukninger at lave, både så jeg hurtigt kommer ud med flaget, men også så ideen ikke dør helt.

Jeg kan sagtens tage "hulbetaling", og udføre en form for gennemtjek af en byggesag når al installation er udført.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)