Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt content ved brug af Pricerunner og Kelkoo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører om der nogen der ved hvordan der forholder sig når ens varer - og del af tekster - vises på f.eks Pricerunner og Kelkoo.

Vi har også fået et tilbud, der vil kopiere vores produkter ud i f.eks Facebook, så kunderne direkte fra vores Facebook profil kan se og bestille produkter - men det må da give et problem i længden, da Google og de andre søgemaskiner ikke kan kende den store forskel på at det er os der tilbyder varerne fra flere platforme

Plus at i samme tilbud har vi fået tilbudt at man ville lave en mobil løsning på shoppen, som ser godt ud på en mobil - men igen er samme feed der bliver brugt til at ligge info over i en selvstændig shop

Finn

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv gjort mig samme tanke, så følger lige med her.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@Bjarke, tak - men skal vi så regne med at Kelkoo og Pricerunner sørger for at afhjælpe disse fælder der kan være ??

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Koch:

@Bjarke, tak - men skal vi så regne med at Kelkoo og Pricerunner sørger for at afhjælpe disse fælder der kan være ??

Prøv at tage en snak med dem om dine bekymringer, de bør vel kunne svare på om de gør noget for, at forhindre det.

Mvh

Kristoffer

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart har jeg svært ved at se, at det skulle være et stort problem med dublicate content ved at liste sig på Kelkoo og Pricerunner.

1) Du har din produkliste på dit site, som kun afspejler dine produkter = en unik liste. Kelkoo og Pricerunner har hver især en produktliste med en masse produkter, samlet fra en lang række webshops = unikke lister (ihvertfald lister der ikke ligner din). Så der burde ikke være noget problem for dig.

2) Du har en masse individuelle sider med beskrivelser af dine varer, en for hver vare. Ofte har Kelkoo og Prioerunner ikke dette, for de sender den besøgende videre til din side, for at læse mere. I de tilfælde hvor det sker, er denne produktside krydret med anden indhold, som gør siden mere end blot en kopi af dit varebeskrivelse.

Så umiddelbart mener jeg, at du burde være in the clear.

Men lad os sige, at 10 % af dine produkter kan blive set af Google som nedprioriteret i e søgeresultat, pga. teksterne finde på andre, mere autorative sider..

Hvor mange af disse sider vil Kelkoo og Pricerunner blive foretrukket over din webshop?

Er det værd, at afskrive de kunder, du kan få fra Kelkoo og Pricerunner, for at sikre, at du ikke har den samme tekst på din side, som Kelkoo og/eller Pricerunner, når Google siger, at du blot bliver nedprioriteret i en søgning, ikke straffet for at have tekster der ligner noget fra en anden side.

Ydermere er der også muligheden at du lægger nye produktbeskrivelser op på prissammenligningsportaler og kører med nogle andre (og unikke) produktbeskrivelser på din egen side. Der er ingen naturlov der siger, at den produkttekst, du har på din side, også skal være den du lægger op på Kelkoo og Pricerunner.

For at gøre din vareside mere interessant og mere unik set ift. Kelkoo og Pricerunner, kan du også vælge at lade kunderne komme med egne anmeldelser og varen for at komme med "kød" på siden, så den del af teksten på siden, der går igen på andre sider, procentvist bliver mindre, samtidigt med at du giver en potentiel kunde værdi via det ekstra indhold, som anmeldelserne giver dig. Anmeldelserne kan du i øvrigt også fint bruge til at lodde stemningen hos din eksisterende kunder for at finde uaf af hvilke produkter, du bør udskifte (dårlige anmeldelser) og hvilke du bør fremhæve og gøre mere for at få folk til at købe (gode anmeldelser). Sidst men ikke mindst, kan du også bruge anmeldelserne som testimonials.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har en mærkelig fornemmelse af Google netop er begyndt at se sig lidt ondt på dette. Ved godt der er er tale om resume tekster ...men feks dba kører meget med at crawle hele teksten ...og det har jeg personligt oplevet som et problem.

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)