Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsaftale, Civilkøb - løsøre: Hvordan ser den ud?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer! jeg står her i løbet af ugen og skal ud og forudbetale for nogle varer som så leveres i løbet af 14 dage, men føler mig ikke sikker på ikke at blive snydt, så ville høre her om der var nogle der havde en standard formular liggende på en købsaftale mellem civile, involverende løsøre, har kun kunne finde købsaftaler vedr. hus og hunde.

Tak på forhånd!

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tænker du, at en kontrakt skal sikre dig mod svindel?

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

En mundtlig aftale kan jo være svær at bevise, da det vil være ord mod ord, mens en skriftlig købeaftale, vil gøre det meget lettere at bevise at en aftale forelå, således at det vil være op til svindleren at bevise at han har opfyldt sin del af aftalen, hvilket han jo ikke kan hvis han har svindlet :)

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flakes,

Hvis du har overført 100.000 til en svindler, som ikke sender dig de varer, som I har aftalt, så er det ikke bevisets stilling, som er dit største problem.

Det vil være forholdsvis nemt at bevise, at du har overført 100.000, og at du ikke har fået noget til gengæld.

Hvis du derimod tror, at din kontraktspart og du ikke har de samme forventninger til salgsgenstanden, så vil det være en rigtig god idé at beskrive salgsgenstanden og dens forventede kvalitet i en kontrakt, men det gør ikke din kontraktspart til en svindler, at han ikke kender dine forventninger til en salgsgenstand.

Hvis du har mistanke om, at din kontraktspart er en svindler, så skal du holde dig fra ham i handelsmæssig sammenhæng.

Jens.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at betale via kreditkort hvis det er muligt - det giver mulighed for at trække tilbage hvis der ikke leveres - paypal har også en del køber beskyttelse - Overvej at betale når der leveres og ikke før - overvej udbetaling og rest efter leverance

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved det, men vi snakker slet ikke så store beløb for mig, nærmere end 5-10.000, tror ikke politiet vil gå ind i sagen uden konkrete beviser for at der foreligger en sag.

Er jeg helt forkert på den med købsaftalens formål?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flakes

Hvis du er bange for at blive snydt er det måske ikke uden grund? Har du spurgt om der kan ske betaling ved leveringen? 

Det er en god idé at lave en skriftlig aftale, men du slipper jo stadig ikke for besvær, hvis sælger vil snyde dig. Du kan måske hente inspiration til en skriftlig aftale i denne formular: Købsaftale

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! tak for dit link. Det er som sådan ikke fordi jeg tror at personen er en svindler, men er blevet snydt før, så ville bare sikre mig denne gang.

Der kan ikke ske betalingen ved levering, da han skal bestille varerne og ikke selv har penge til at lægge ud. Hellere lidt besvær end at miste ens hårdt tjente penge Cool

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)