Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NY pakkepost... Pakkepost er enkel og billig Måske vækst

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er tiden kommet synes jeg.

Har gået og brygget på denne idé længe, så nu vil jeg kaste mig ud i det.

Vi er vist alle enige om at pakkepost området idanmark er meget forvirrende.  hvordan skal man regne sin pris, på at sende en pakke. er det kg eller cm mål

Her er ideen Pacella.

Når man køber sin emballage køber man også sin transport af givende pakke. Mere enkel kan det da IKKE blive.

Så er der nok nogle af jer, der spørg "Det Lyder da som et spændene projekt men hva er prisen"

Det vil jeg prøve at svare på her.

Box 10: Mål 16cm bred 13cm lang og 7cm høj. pris leveret B2B i danmark .....60,00kr + moms levret B2C i danmark.... 70kr+moms.

Box 20: Mål 21,3cm bred 16cm lang og 8cm høj. pris leveret B2B i danmark .....60,00kr + moms levret B2C i danmark.... 70kr+moms.

Box 30: Mål 23cm bred 16cm lang og 8cm høj. pris leveret B2B i danmark .....60,00kr + moms levret B2C i danmark.... 70kr+moms.

Box 35: Mål 30,5cm bred 21,5cm lang og 22cm høj. pris leveret B2B i danmark .....150,00kr + moms levret B2C i danmark.... 160kr+moms.

Box 50: Mål 34,5cm bred 25,6cm lang og 13 cm høj. pris leveret B2B i danmark .....150,00kr + moms levret B2C i danmark.... 160kr+moms.

Tøjpose: pris leveret B2B i danmark .....50,00kr + moms levret B2C i danmark.... 60kr+moms.

Kilo begræsning på alle størrelse er 25kg.

Priserne emballage og transport.

Så er det jeg tænker kan dette opnå vækst med denne enkel løsning?

Er der nogle der vil bruge denne løsning.

Håber i vil være venlige ved mig det er mit første indlæg, og min første iværksætter idé

Hilsen

Dennis

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke billigt nok ud til at kunne friste mig I hvert fald. Emballage kan købes for ingen penge, når man bare køber nok af det. Det er de 67 kr det koster hos post DK at sende en pakke der er værst, og den ser du ikke rigtig ud til at kunne klare billigere.

Jeg sender ofte som brevpost i stedet og der kan man under 2kg sende ret billigt, man mister dog trackingmulighed, men det er noget billigere end det du skriver....såvidt jeg kan forstå vil du sende din mindste pakke (m/emballage) for 87,50? Det virker ret dyrt.

Det havde jo været oplagt at konkurrere på prisen, jeg går ikke udfra at du ville kunne konkurrere på service niveau, leveringstid og systemer (fx. T&T) så jeg tror du er skidt inde her.

Men intet er umuligt for iværksætteren med ild i sjælen :-)

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis man ser incl moms. så er det 87,5kr men kan sige at der konkurreres på service.

Da ingen pakker leveres på nærmeste postkontor eller pakkeshop.

Track and Trace er faktisk heller ikke noget problem...

Men som sagt vil prisen måske kunne laves billigere. Men nu var det nok også at forenkle pakkepost.

Jeg har selv oplevet det store spørgsmål, hvordan beregner man prisen. er det kg eller mål.  Personligt har jeg selv prøvet at få svar ved f.eks Postdanmark. og synes ikke ligefrem jeg fik et klart svar.

Dennis

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare fast aftale på vægten - og ikke pakkestørrelse - Det er enkelt.

0 - 30 kilo en pris , og uanset om det er privat eller erhverv.

Prisen ligger langt under hvad du der viser, og jeg gætter på andre der sender mere end mig har endnu bedre aftaler.

En anden ting er tillid - det tager tid at opbygge, nu vi har set hvor mange der går ned, og man skifter ikke "bare".

Så det er nok lidt op ad bakke.

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok op ad bakke, det var det jo også for andre iværksættere...

Synes da ellers bare jeg har hørt at folk broker sig over at sende en pakke idanmark er besværligt, men det kan jo være jeg har taget MEGA fejl... og det må man undskylde hvis dette er sandhed, at pakkepost ikke er besværligt.

dennis

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er skam ikke noget at undskylde for.

Det er vel blot væsentligt for dig at vide hvad du er oppe imod.

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja og ved godt der er mange på markedet.

men nu var det lidt en modspiller til post danmark. For ved godt at jeg ikke på nogen måde kan opveje de priser som GLS Danmark giver til deres kunder. Da de næsten er nede på 30kr pr. pakke. uanset hvor det sendes til i danmark.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

30 kr , ville jeg elske at se - men det tvivler jeg stærkt på - jo måske for helt små pakker.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
30 kr , ville jeg elske at se - men det tvivler jeg stærkt på - jo måske for helt små pakker
giv et mål videre. 30 kr for ?
Jesper Laugesen:

30 kr , ville jeg elske at se - men det tvivler jeg stærkt på - jo måske for helt små pakker.

Hej Jesper

Hvis vi skal hjælpe.. vil du så ikke skrive præcist hvad du forventer for de 30 kr ? som en form for targetprice. Er det til privat uden eller med omdeling, erhverv og vil du accepterer det som "B" post til den pris, forventer du T&T og forsikring ?

Mvh

Rene

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men det kan det ikke gøres for tror jeg ikke men nu er jeg heller ikke lige inde i de vilde priser på pakke området.

jeg har bare gået med denne ide, da jeg selv arbejder som chauffør. og synes det kunne gøres lettere for kunderne.

men jeg arbejder videre med ideen, jeg vil ikke smide den bort, synes selv det er et godt projekt.

 

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)