Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Økologisk" legetøj. Hvad er din holdning og mening til dette?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvorfor koebe nyt.. Genbrug

Ungerne er floejtene ligeglad og der findes masse af legetoej ( og alm toej )som stort set aldrig har været ud af kassen. Det er kun forældrene osv forfænglighed der goer at der bliver koebt nyt hele tiden. 

Specielt til de 0-5 aarige.

Der kunne spares en masse produktion af skidt og lort her og spare paa ressourcerne og mindre forurening.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mindre emballage er i hvert fald et stort plus. Og økologisk legetøj er en god ide men tror desværre ikke at det skal koste mere end 10-15 procent mere end det alm. For at kunne sælge godt. På den anden side handler det selvfølgelig om at kunne markedsføre det på f. Eks bedre holdbarhed eller lignende hvis det altså er tilfældet

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Mener bestemt, som de andre, at der er stor fremtid i økologisk legetøj. Jeg har dog svært ved at læse om du vil producere selv eller om du vil sælge det i din shop? Jeg kan se du allerede har en del gode miljørigtige produkter. Da du allerede er i branchen ved du nok også at der desværre kan være stor forskel på miljørigtig og økologisk, og at miljørigtigt legetøj ikke nødvendigvis er en garanti for at der ikke er skadelige stoffer i.

Det er lidt en jungle at finde ud af, men så meget desto mere grund til at certificeret økologisk legetøj ville være et hit, så har du adgang til det eller vil du selv producere det så go for it... 

Jeg er ikke i tvivl om det betyder noget for forældre at legetøjet er i orden, og de vil også til dels betale for den sikkerhed, men jeg er enig i at prisen ikke skal ligge alt for meget højere end for de gode mærker der om ikke er økologiske, så dog sikrer at deres produktion er i orden og at legetøjet er sikkert og giftfrit.

Held og lykke med det,

Karen

Fra Århus
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I Danmark findes der endnu ikke økologisk legetøj, hvis man spørger Forbrugerrådet, Økologisk Landsforening og Legetøjsbranchens Fællesråd.

Så man skal som forbruger være på vagt, når mange legetøjsbutikker bruger økologi, som falsk markedsføring. Jeg har endnu ikke set et eneste stykke legetøj, der er forsynet med et certificeret øko-mærke. 

Det er fint nok, at der er fokus på økologiske varer, men at bryde markedsføringsloven og vildlede forbrugere er ikke ok. Og hvor økologisk er legetøj, der er fragtet flere tusinde km med forurenende transportmidler egentlig. Hvor sikker kan man være på, at træ og plastik brugt i såkaldt økologisk legetøj faktisk er økologisk. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Spild af penge. Det er min holdning.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Spild af penge. Det er min holdning.

Det er da godt du i det mindste står ved den holdning du ytrede kl. 11.38 i sidste måned, i samme tråd! :)

Men til trådstarter:

Jeg synes også at økologisk legetøj lyder interessant. Men vil successen (succesen?) ikke afhænge meget af målgruppen rent aldersmæssigt mon?

Det jeg kender til økologisk legetøj er at det ikke er det der er oppe i tiden rent brandmæssigt, som Lego, Toy Story og alle de store mærker. Så vil en forældre kunne overbevise sit barn om, at det skal lege med noget der ikke giver streetcredit, bare fordi det er økologisk?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Træ legetøj ? Nej tak!

Tænk hvis alle begyndte at skifte plastik legetøj ud med træ, - stakkels regnskov. Det ser jeg ingen grund til. Så hellere bruge plastik som kan smeltes om til nyt legetøj, eller andre biometoder. Eller hvorfor ikke bruge bambus... Men træ, nej...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det meste legetøj jeg fik var noget vi arvet eller købte genbrug legetøj , markedsføre noget legetøj og tips det er ikke nødvendigt at købe masser af legetøj ,det der skal bruges fokus på at få et sundt liv 

husk der skal også være råd til sund kost frugt grønt om morgen og hele dagen sund kost , ingen fastfood skal man købe , men sund kost altid

desuden når man er barn er vigtigt bevæger sig med leg , der er svømmehaller og gymnastik , jo der også , så markedsføre noget der er motion og leg og ikke bruger naturens ressourcer

man skal tænke på naturen og den verden vi lever i og genbruge så meget som muligt og leve så sundt som muligt hele sit liv 

økologiske er meget at ændre holdninger mod det sunde der ligges i fokus lige nu lever vi meget i en fastfood usund mad og en verden smid ud og ikke genbrug det behøver være noget der er holdbart , økologiske kan også være noget der styrker børn røre sig mere mange børn sider , bare computer spil og de kommer tit at spise usundt kost , derved er sund livsstil en del af konceptet og din målgruppe og måske prøve få folk til ændre lidt mod en sundere livsstil 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)