Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af tankstation med kiosk, værksted, beboelse, svært at gennemskue mulighederne ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

beklager de lidt kryptiske overskrift, men nedenstående forklaring skulle gerne kaste lidt lys over det.

I forbindelse med at vi har været på boligjagt så er der dukket en lidt anderledes salgsopstilling op. Vi søger efter en stor bolig med værksted eller mulighed for at bygge et værksted. I den forbindelse kontakter vores lokale mægler os fordi det viser sig at en af de lokale tankstationer er tilsalg.

Der er tale om en særdeles veletableret tank(samme ejer i 30 år) med tilhørende kiosk, værksted og vaskehal. Desuden er der en flot beboboelse tilknyttet. Prisen på hele herligheden er ikke mere end vi havde forventet at skulle ofre på beboelse og værksted (uden tankstation)

Så nu er vi jo lidt i tvivl om vi skal tage springet og så overtage tankstationen. Jeg har altid været af det indtryk at kiosk/tank ejere arbejdede 100 timer i ugen til en alt for lille løn og desuden har jeg/vi ikke det fjerneste fortand på at drive en kiosk. Så spørgsmålene som hober sig op er:

1. Kan man forrente en kiosk hvis man vælger at ansætte folk til driften ?

2. Kan man forpagte kiosk og benzin salg ud til andre ?

3. Hvordan vil branchen (bezin/diesel salg) udvikle sig i disse miljø tider ?

4. generelle erfaringer med tankstations opstart/overtagelse modtages gerne

 

mvh.

 

Kim

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har sendt en pm:)

Kasper

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Kasper.

Andre der melder sig ind  kampen ?

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:

1. Kan man forrente en kiosk hvis man vælger at ansætte folk til driften ?

Nej glem det, med mindre kiosken er enorm stor og har et stort udbud ellers luk forretningen.

 

2. Kan man forpagte kiosk og benzin salg ud til andre ?

Det er muligt men hvordan skal en forpagter få det til at løbe rundt hvis ikke du kan ??

Tanken laver du om til automat tank uden betjening lidt afhængig af hvilket selskab der i dag er de fleste selskaber med på den det koster lidt kroner for dig hvis du selv vælger at drive tanken. 

Men Mange selskaber vælger selv at drive tanken og så får du en årlig lejeindtægt for anlægget benzin og vaskehal. Du kan også drive tanken for selskabet så får du km penge og måske 5 øre /liter solgt brændstof og 5 kr for en vask noget i den stil. 

3. Hvordan vil branchen (bezin/diesel salg) udvikle sig i disse miljø tider ?

Tror ikke på der ændres det store over de næste 10 år ellerten kom i 80'erne tror jeg vist nok og hvor langt er vi nået idag set i det lys?? Lidt med beliggenhed af tank anlægget nynært eller på landet??

4. generelle erfaringer med tankstations opstart/overtagelse modtages gerne

Jeg selv købte en tank i 2007 som med det samme lavede om til automat tank UNOX Selskabet var meget behjælpelig med det.

Vælger du selv at køre anlægget skal man være meget opmærksom på prisudvikling i dit nær område og du har som tankejer et enormt lager som fra den ene dag til den anden kan reduceres med 10000 kr ,men i disse opad gående tider er det jo alletiders :-) men hvad går op kommer jo ned igen.

 

Mit råd til dig vil være se om du kan lade selskabet tage over og lad dem kører anlægget, så ved du hvad du har hver måned i indtægt fra dem. Hvis selskabet de ikke vil det så har tanken nok ingen fremtid alligevel.

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det shell i barde? Så slå til...

jeg så samtlige af deres vhs film i perioden 1996-1999 og den tankstation har en meget stor plads i mit hjerte :-)

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

:-) Anders.....det er det desværre ikke. Jeg tror ikke Ernst er klar til at sælge sit livsværk.

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spændende...

Vær opmærksom på belåningsforhold erhverv/kontra privat (kortere løbetider + lavere belåningsgrad)

Risiko i forbindelse med arbejdsløshed (du er erhvervsdrivende--) med en tank/kiosk/værksted

Værksted - miljø myndigheder osv...

Miljø risici ??

Pas rigtig godt på,,, jeres økonomi/personlig risiko.

mvh

RR

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)