Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacBook Air vs MacBook Pro

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er.

Håber i har haft en god weekend.

Jeg har i længere tid gået og overvejet at købe en MacBook Pro.
- Jeg er førstegangs køber og kommer fra Windows.

Til daglig arbejder jeg som webdesigner/webudvikler.

Efter at mine forældre købte en MacBook Air, og er kommet nemt ind i det (Og har talt godt for den) er jeg kommet i tvivl om det skal være MacBook Pro eller Air.

Personligt vil jeg ligge 70% i at jeg skal købe en MacBook Pro - ikke mindst fordi den virker mere robust, og der er indbygget drev. - På den anden side synes jeg det er fedt at en computer som Air ikke er større end den er, og samtidig er kraftfuld.

Derfor vil jeg høre om nogen kan få overbevist mig fra tidligere erfaring med enten Air eller MacBook Pro Smile

På forhånd tak :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg vil sværge til Air fordi den kan grundlæggende det samme som Pro men den har længere batteritid og så vejer den næsten ingenting. Det drive der er i Pro, er i mine øjne fortid fordi alle data (næsten) går og kommer ikke den vej alligevel. De kommer over nettet eller på USB stik.

Og har du brug for mere power i Air så vælg en model med en større ram og opbevar Kun dine filer på eksterne diske eller i skyen.

Jeg har haft Mac siden 95 og har arbejdet på begge computere.

Og så ville jeg personligt købe den hos en forhandler jeg havde tillid til og tidligere købt computere hos.

God fornøjelse

Per

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nils Pedersen:
Til daglig arbejder jeg som webdesigner/webudvikler.

Det kommer an på hvilke programmer, du forventer at bruge, og hvor afhængig du er af skærmstørrelse, opløsning, CPU, RAM og diskstørrelse samt dit budget.

Hvis du primært skal bruge Adobes programmer eller videoredigering, så vil jeg anbefale MacBook Pro 15" med 1680x1050 px. opløsning, bl.a. på grund af skærmstørrelsen og den kraftigere CPU og muligheden for 8 GB RAM, men hvis det ikke er vigtige parametre, så ville jeg vælge MacBook Air 13". 

Du bør også være opmærksom på, at rygtebørsen på Internettet forventer, at der kommer en ny model af MacBook Pro til sommer, som forventes at minde mere om MacBook Air, men stadigvæk opretholde det at den er kraftigere end MacBook Air, men også hvor det forventes at det interne DVD drev forsvinder. Se bl.a. mere hos MacRumors.

Mvh.

Ole

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også hoppe på en Air, medmindre behovet for DVD og max hardware ydelse er påkrævet.

Jeg forventer selv snarest at hoppe på en Air og så denne 'udvidelse': http://www.apple.com/dk/displays/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

Hej

Nils Pedersen:
Til daglig arbejder jeg som webdesigner/webudvikler.

Det kommer an på hvilke programmer, du forventer at bruge, og hvor afhængig du er af skærmstørrelse, opløsning, CPU, RAM og diskstørrelse samt dit budget.

Hvis du primært skal bruge Adobes programmer eller videoredigering, så vil jeg anbefale MacBook Pro 15" med 1680x1050 px. opløsning, bl.a. på grund af skærmstørrelsen og den kraftigere CPU og muligheden for 8 GB RAM, men hvis det ikke er vigtige parametre, så ville jeg vælge MacBook Air 13"... 

Hej Ole,

Tak for det. Opløsningen har også gjort mig i endnu mere tvivl, da jeg var i Humac i Aalborg og ekspedienten fortalte der var bedre opløsning i Macbook Pro.
- Tror også jeg venter lidt (Sidder jeg og tænker nu) - Men er klar over at tingene indenfor denne branche ændre sig så afsindigt hurtigt hele tiden, og hvad angår rygter - bør man ikke altid slå sig 100% fast (Blot tag iPhone 4s da rygterne sagde at det var med stor sandsynlighed det var iPhone 5) :)

- Meen derfor lyder det da alligevel spændende hvis der kommer en MacBook Pro der minder mere om MacBook air 

On topic:

Per ChantBou:

Jeg vil sværge til Air fordi den kan grundlæggende det samme som Pro men den har længere batteritid og så vejer den næsten ingenting. Det drive der er i Pro, er i mine øjne fortid fordi alle data (næsten) går og kommer ikke den vej alligevel. De kommer over nettet eller på USB stik.

Hej Per,

Tak for din mening.. Jeg tror jeg bliver nød til at tykke lidt mere på mine overvejelser, oven på det Ole sagde med Opløsningen.. Det er jo forholdsvis vigtigt i forhold til at jeg arbejder med grafik.

- Og tak til dig Casper - Jeg tror dog 13" bliver for lille i forhold til at jeg arbejder med grafisk design og derved har brug for en nogenlunde opløsning..

Håber jeg har svaret alle :) Tak for hjælpen og fortsat god aften  Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: Jeg arbejder tildaglig med tunge programmer så som Adobe-pakken

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Med mindre du bruger det optiske drev meget, ville jeg ikke selv vægte så højt, om det er indbygget eller ej. Du kan i dag få eksterne drev, som kun fylder/vejer ganske lidt - og til ret fornuftige priser. Så hvis det kun skal bruges lejlighedsvist kan et eksternt drev sagtens være fint, efter min mening.

Men ellers vil jeg mene, at Ole har nogle gode pointer mht. maskin-power & skærmopløsning contra det software du ønsker at arbejde med.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nils Pedersen:
Men er klar over at tingene indenfor denne branche ændre sig så afsindigt hurtigt hele tiden, og hvad angår rygter - bør man ikke altid slå sig 100% fast (Blot tag iPhone 4s da rygterne sagde at det var med stor sandsynlighed det var iPhone 5) :)

Rygterne var forkerte med hvilket navn den næste iPhone fik, men de var meget præcise med at der kom en ny iPhone og for en stor dels vedkommende også hvilke specifikationer den fik.

Med hensyn til den næste model af MacBook Pro, så vil det være i stil med Apples udvikling, at de afskaffer det interne drev, og når man ser på hvor frekvensen for hvornår Apple opdatere deres modeller, så tror jeg på, at der kommer en ny udgave af MacBook Pro i løbet af i år.

Nils Pedersen:
Jeg arbejder tildaglig med tunge programmer så som Adobe-pakken

Alt efter hvilket budget du har og dine arbejdsrutiner, så kunne du jo også overveje en stationær iMac 27", som din primære grafiske arbejdscomputer, og så supplere med en MacBook Air 13", som kan bruges når du er på farten. Smile

Mvh.

Ole

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige med på en lytter Smile

/Simon M. Nielsen

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)