Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uhre Vind 2 - Per Hansen - 3MW Siemens DD wind turbine

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg håber dette er det rigtige forum.

Jeg skriver fordi jeg står over for at skulle investere godt 36.000 i en vindmølle.

Om dette rent teknisk og økonomisk er en god ide eller om det måske holder op med at blæse i Danmark må jeg jo selv finde ud af.

Det jeg vil spørge om er om der er nogle herinde der kender til de folk der kommer til at styre det.

Eller kort sagt; kan jeg stole på disse folk og hvad er deres historie?

Jeg mistænker dem på ingen måde og vil heller ikke beskylde dem for noget, men 36k er da en sjat, så man kan jo tjekke ;)

Projektet er et I/S hvor der bygges en 3MW siemensmølle. Der har været stor rift om at komme med i investorpuljen og de er allerede ved at gøre klar til at starte endnu et projekt op i 2013.

Den jeg og andre kommer til at sætte penge i skulle snurre rundt i slutningen af 2012.

Selskabet er Uhre Windpower 2 I/S:

http://www.uhrevind.dk/data/images/uwp2_vedtaegter.pdf

Styret af især Per Bjerke Hansen og Allan Toft Kristensen

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=uhre+windpower

http://www.uhrevind.dk/

Vi blev bedt om at indskyde 100 kr. pr. 3600 krs andel for at vise at vi var seriøse, og før det var der en liste man skrev sig på.

Er der nogle der kan fortælle om de har godt ry osv.? Lyder dette seriøst/normalt?

Takker på forhånd og vil selvfølgelig besvare spørgsmål :D

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du spørge dig selv om du forstår konstruktionen i det du ønsker at investere i.

Regel nummer 1 for den fornuftige investor er ALDRIG at investere i et produkt eller en konstruktion man ikke forstår.

Jeg kan personligt ikke overskue projektet 100 % men en sætning som denne får mig til at løbe væk "Interessenterne hæfter personligt og solidarisk for interessentskabets forpligtelser.", så går projektet galt og giver underskud skal du som medejer altså personligt dække tabet løbende.

Eller hvad med denne:

Såfremt en interessent væsentligt misligeholder nærværende vedtægter, herunder undlader at betale de til interessentskabets drift afkrævede beløb, kan vedkommende på interessentskabsmødet opsiges til udtræden med øjeblikkelig varsel.

Så man skal løbende betale for at være med eller hvad?

Anyway, om projektet er godt eller dårligt kan jeg ikke sige, men husk aldrig at investere i noget du ikke forstår.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du usikker / i tvivl fra starten - så gør det ikke!

Og ud fra hvad der står mht hæftelse etc. (som et andet indlæg fremhæver) så gør det SLET ikke, personligt kan jeg ikke overskue hvad det ville betyde ..... kan du?

Og skulle du om 5 år sige sa.... osse at je ikke gjorde det, så husk du var ikke klar og kunne ikke overskue evt. konsekvenser da du sagde nej, og så gjorde du det rigtige på det tidspunkt. Og det er vel også en slags "rettidig omhu".

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har venner der er gået fra hus og hjem pga. personlig hæftelse, det er en 100% nogo for mig!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet står kun for drift af vindmølle og de må ikke udtage lån.

Samtidig er vindmøllen forsikret.

SKULLE alt gå galt så er det ikke mig der ejer andele personligt, men mit SMBA BlochsTech.

Jeg er derfor en smule beskyttet mod personlig hæftelse i værste fald.

Som jeg ser det vedtægts-dokument er det ganske normalt:

1. "Skal betale drift" -> Betyder, som jeg ser det, at hvis vi ikke kommer med den oprindelige investering er vi ikke med. Makes sense.

2. "Hæfter personligt" -> Lovkrav for I/S.

Pengene kan undværes, selvom det da ville være ærgerligt.

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Fra Barde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Investeringer i vindmøller er ofte en god investering. Du bør være opmærksom på, om det er testmøller. Siemens er begyndt at fremstille/opstille 3 mw møller uden gearkasse. 

Det skal siges at jeg selv har investeringer i vindmøller og deriblandt nogle siemens møller uden gearkasse. Når møllen ikke har gearkasse, vil det resultere i langt færre reparationer, og dermed større udbytte for investorerne

Som du selv siger, er der rift om andelene i vindmøllerne, og det er der en grund til ;). Afkastet af investeringer i vindmøller er som regel fornuftigt i forhold til andre alternativer under lavkonjunktur. Regelmæssigt plejer forskringerne at dække de fleste reparationer de første 10 år, men det er vigtigt at du tjekker det nøje.

I budgettet som bliver fremlagt, kan du også se, hvor lang tid der går, før investeringen er tjent hjem. Altså hvor mange år der skal gå, før du har fået flere penge hjem end hvad du har investeret.

Og når du investerer får så lille et beløb, skal du heller ikke betale skat af dit udbytte ;) 

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop en Direct Drive (DD) eller uden gearkasse som jeg skrev i trådens titel.

Og ja, jeg regner da med et godt overskud så længe direktøren ikke er en snyde-pels - derfor denne tråd da den slags typer jo hurtigt får et ry.

Som jeg forstår det er en af grundene til at de fik lov til at bygge den, netop at det var en proto-type mølle.

Tror hurtigt Danmark kunne opfylde vores klimamål, hvis blot politikkerne ville fikse bureaukratiet og give flere tilladelser - uden at bruge en krone da private investorer som sagt står i kø.

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)