Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbank dækker ikke hackning af erhvervskonti - men må et selskab lade penge stå hos et andet ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har moderselskab i form af holding og så to datter driftsselskaber, må driftsselskaberne så f.eks lade penge stå i sikkerhed i et holding med netbankforsikring - og bare selv beholde det som behøves i daglig drift

Der er jo i princip pt 0 % rente så det har jo ikke skattemæssig betydning, men sådan vil det jo nok ikke fortsætte, så hvad er reglerne mon for at et datterselskab kan lade frie midler stå hos moder-holding

(det betyder jo ikke noget at der skal betales et eller andet internt mellem driftdatter og moderholding da skat jo ender i holding til slut i alle fald om jeg forstår korrekt?)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De flest banker har sms kode du kan aktivere ved bank overførsler til udlandet og større beløb inden for DK, de fleste banker har også betalt selvom de i deres betingelser har taget højde for problemer (læs garderet sig)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med SMS koden - jeg er ikke helt klar over hvordan det virker i Nordea, kun at jeg ind imellem har skullet bekræfte - men jeg har nu aldrig opdaget hvad beløbet er, men det ville jo løse meget - lidt besværligt men løse meget med en grænse på 10.000 kr til SMS f.eks.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nordea kører både med SMS kode over et vist beløb, men de smider den også ind med jævne mellemrum. De kan sågar finde på at ringe dig op, hvis der er noget der stikker helt af.

Jeg er dog ikke sikker på jeg helt forstår hvordan det er du ønsker at flytte penge mellem holding og driftselskab?

/Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hej

Nordea kører både med SMS kode over et vist beløb, men de smider den også ind med jævne mellemrum. De kan sågar finde på at ringe dig op, hvis der er noget der stikker helt af.

Jep den er jeg med på, jeg er ved at checke om de kan styre det så man altid får det ved f.eks overførsler på over 10.000 kr. Som det er nu er det lidt tilfældigt hvornår

Kasper:
Jeg er dog ikke sikker på jeg helt forstår hvordan det er du ønsker at flytte penge mellem holding og driftselskab?

Det kunne være som et simpelt lån - uanset rente burde det jo ikke ha betydning når det er mellem et holding og dets datterselskaber - men gerne og lettest uden rente - eller som udlæg (jeg må vel f.eks. gerne lægge mine kontanter i naboselskabets bankbox bare jeg kan vise dem frem og har tilgang til dem?

Med andre ord ikke gennemtænt, men ved at have det meste de tre selskabers frie kontanter på EN konto ex tilhørende moderselskabet holding, kunne man forsikre holding bare + nok få højere rente grundet større beløb 

vjh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)