Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestille en palle varer hjem fra Kina - Hvordan og hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står for at udvide forretningskonceptet, og har besluttet mig for at importere nogle produkter fra Kina (det er ikke kosttilskud). Men kan forstå at det kan være mere komplekst end som så. Jeg har ikke den store erfaring i import, da jeg normalt bare har fået leveret varer til døren, uden større logistiske udfordringer, men kan forstå at det er mere komplekst en som så.

Så vil høre om nogen kort kan gøre rede for hvordan det i praksis foregår og hvad jeg skal være opmærksom på.

Er der importafgifter / beskatning på import af varer?

Skal jeg helst undgå at betale upfront - altså betale ved levering?

Hvordan ser logistikkæden ud, fra kinesisk producent, til det står ved min dør - og hvem er ansvarlig for at varerne havner det rigtige sted.

Er der nogen uforudsete udgifter / afgifter jeg skal være opmærksom på?

Kan jeg regne med producenten, når han siger, at varerne har en forventet leveringstid på 4-8 uger med skib?

 

vh Jacob

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Folmand:

Hej Aminoer.

Jeg står for at udvide forretningskonceptet, og har besluttet mig for at importere nogle produkter fra Kina (det er ikke kosttilskud). Men kan forstå at det kan være mere komplekst end som så. Jeg har ikke den store erfaring i import, da jeg normalt bare har fået leveret varer til døren, uden større logistiske udfordringer, men kan forstå at det er mere komplekst en som så.

Så vil høre om nogen kort kan gøre rede for hvordan det i praksis foregår og hvad jeg skal være opmærksom på.

Er der importafgifter / beskatning på import af varer?

JA - Find dem evt. på vita.skat.dk

Skal jeg helst undgå at betale upfront - altså betale ved levering?

For varerne eller transport? Men uanset er det sjældent kinesere acceptere dette i et ny samarbejde

Hvordan ser logistikkæden ud, fra kinesisk producent, til det står ved min dør - og hvem er ansvarlig for at varerne havner det rigtige sted.

Bed om en CIF pris- så er det leverandørens ansvar. Køber du FOB er det dit ansvar det øjeblik at godset passerer rællingen på skibet. Sammenlign FOB og CIF mod forsikring herhjemme.

Er der nogen uforudsete udgifter / afgifter jeg skal være opmærksom på?

Der kommer nogle handlingomkostninger i DK til klarering, levering osv. Der kan også, hvis det sendes til Hamborg og skal videre til DK løbe nogle omkostninger på der de kalder lokalomkostninger, som snildt kan være 1.500-2.000

Kan jeg regne med producenten, når han siger, at varerne har en forventet leveringstid på 4-8 uger med skib?

Det er ikke unormalt at ved handel med Kina, at det tager nogle uger for produktion (hvis ikke det er lagervarer) og derefter nogle uger med fragten. Er det lagervarer, så er 4 uger ikke urealistisk.

HUSK at få tilsendt det originale Bill of Lading dokument, da du ellers kan få udfordringer med at få udleveret godset i DK, alternativt kan det afleveres til afskibende speditør i afsenderlandet og så udleveres, men tjek under alle omstændigheder dette med dit speditionsfirma.

 

vh Jacob

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Tusind tak - det var en stor hjælp med lidt guiding. Jeg vil studere links nærmere, og lige sætte mig helt ind i begreberne.

vh jacob

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg ved godt at dette er en gammel debat, men ved i hvad det koster at få sendt en palle fra Kina til Danmark og hvem man skal bruge til det

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Folmand,

jeg tror du kan finde svar på dine spørgsmål på http://www.facebook.com/itspassiondarling - der findes info og video-tips til leverandørhåndtering a-z

håber du kan bruge det, og held og lykke

Heidi / Plus 7 info@plus7.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)