Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ole Sohn på krigsstien overfor affiliate marketing?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I kølvandet på Ekstra Bladets 'afsløring' i går af uoverskuelige 'forbruger guides' (læs: affiliate sites) indenfor mobilabonnement branchen har Ole Sohn nu tilsyneladende besluttet at det skal være slut med kaos. Hvorfor det nu lige kun er mobilabbonement branchen der skal underkastes dette er jo nok bare et udtryk for vanlig sensations journalistik -> reaktion -> billige politikerpoint metoden, som jo som sagt er meget nemmere end at tage fat på de strukturelle udfordringer i samfundet.

Nok om Ole Sohns mangel på politiske format (og om egen uigennemsigtiged i økonomiske forhold), men hvad tror I reelt konsekvensen bliver af dette? Ekstra Bladet har jo ikke direkte skrevet det, men anken går jo på at danske websites ikke er underlagt lovgivning omkring 'forbrugeroplysning'. Personligt vil jeg nok sige at et indgreb i hvad danske websites må skrive om på nettet er et voldsomt indgreb i ytringsfriheden og endnu et skridt imod idiot og offer samfundet, hvor enhver skal beskyttes mod egen dumhed med den følge at vi alle bliver dummere. Der er tilsyneladende ikke stor tillid til at markedet selv vil levere en bedre prissammenlignings side som vi ellers kender fra fx banksektoren (Mybanker).

Mere konkret, hvad vil denne sag eventuelt have af konsekvenser for affiliate branchen tror i? Er det storm i et glas vand som får opmærksomhed i en uges tid eller kan der komme varige ændringer ud af det?

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt emne at tage op Erik..

Jeg er sikekr på at vi vil se en ændring i hele affiliate branchen indefor 1-2 år..

Mere gennemskuelighed, krav om ensartighed på danske hjemmesider.

Måske en slags forbruger smiley ligesom restauranter m.m hvor man har gennemgået klagesager, gennemsigtighed osv..

Mit gæt er at forbrugerombudsmanden vil få meget mere magt og rydde op i branchen .

Så jeg tror at foreningen for affiliate publishere (SANPA) kommer på det hele rigtige tidspunkt..

Vigtigt at vi står sammen så vi ikke bare bliver tromlet over af en her og nu politiker der skal score billige points.... 

Men bare min mening

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som MindUser skriver, så kan det nok forventes at der sker en opstramning overfor prissammenligningssiderne. 

Jeg mener heller ikke at det vil skade med lidt oprydning i affiliate branchen.

Nogle affiliate sites er ganske fornuftige, og leverer nyttig information, samtidig med at de giver indehaveren af affiliate sitet en økonomisk gevinst - fint fint!

Andre sites er direkte misvisende, og leverer fejlagtige informationer. Desværre giver dette setup stadig bagmanden økonomisk gevinst. Men sitet har udelukkende til formål at plejer dennes interesser - det holder ikke! 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)