Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udstyr til salgsmøder (pc, projektor m.v.) hvad gør I?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skal til at have afviklet nogle salgsmøder, hvor mit software skal præsenteres for kunden på mødet. Jeg skal kunne vise en powerpoint (eller lignende præsentation) samt demonstrere et tool i en browser.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det bedst gøres - jeg har overvejet:

Bærbar PC med stor skærm - og vise det på skærmen imens de sidder rundt om.

Denne løsning er dog måske ikke holdbar hvis man kommer i en situation hvor de er 4+ der skal se med - så skal vi sidde ret tæt.

PC + Projektor

Så er det nemt at vise frem - men det kræver jo at de har en væg det kan smides op på, og det kan hurtigt blive besværligt med strøm og kabler osv.

IPad

Samme problem som med en PC - hvis mange skal se med på skærmen bliver det trængt.

 

Jeg synes ikke at nogen af løsningerne er super gode - hvad gør I? - Andre forslag?

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der vil dele?

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærbare med Projektor vil jeg fortrække.

M.h.t væg behøver du faktisk ikke. Du kan låne / købe en stativ med læder til projektor i forretning hvor du bor. ( den er ikke dyr)

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærbare + Projektor.

M.h.t væg kan du købe / leje en stative med læder til projektor.

vh

Hoang

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En bærbar går jeg ud fra at du allerede har?

Tag den med og smid en projekter på den med HDMI-kabel hvis du har det i bærbaren :)

3 ledninger og så mangler du bare en væg at smide det op på :)

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hoang_dk

Vill du sådan helt alvorligt møde op som sælger hos en virksomhed, og begynde at bære lærred-stativ, og projektor ind og stille op hos dem? - ikke fordi jeg siger der er noget galt i det, jeg har bare meget svært ved selv at forestille mig at gøre det, uden at synes at det virker meget unaturligt ...

Benjamin

Det bliver nok løsningen ja - i virksomheder af en vis størrelse må man vel også kunne forvente at de har et mødelokale med min. 1 hvid væg til projektor ... 

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det kan jeg godt forstå at du synes det er unaturligt for en sælger at bære larred-stativ. Det plejer at være et job for tekniker at stille bærbare-projektor og alt AV udstyr. Men det er nok muligvis den løsning du vil foretrække/foreslå hvis virksomhed ikke har plads til møde...

Væg er ikke afgørende for dig, synes jeg. Det vigtigst er valg af bærbare + projektor istedet for PC + projektor.

 

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er 4+ personer vil jeg også overveje at tage en ekstra skærm med (i stedet for projektor) og forbinde den til bærbar så er der faktisk 2 skærm der viser det sammen.

Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Glem alt om projektor etc. med mindre du skal lave en forelæsning for en ingeniørklasse :-)

Screen dumps, i farver, samt tilhørende kommentarer etc. som kunden kan beholde efter seancen.

Produktpræsentation på skrift, eks. 1 dobbeltsidet trykt pdf (der kan sendes til kunden før/efter).

Du skal sælge idéen om dit produkt og ikke lave et træningsforløb (det komme forhåbentlig senere, men det til den tid :-)) 

KISS (Keep - It -Short and Simple!) Husk at differentiere dig fra dine kon-kolleger i markedet, de har typisk nogle USP (unique - selling -points) som funktionalitet - pris eller lign.

Jo mere du slæber ind til mødet - jo mere kan gå galt. (Murphys lov i anden)

Lav en kopi af din præsentation og dokumenter til netop dette møde på en USB-nøgle, så har du dem ét sted, og hvis din laptop brænder sammen - løber tør for strøm - windows går ned eller lign senarier, så kan du brugen en af kundens maskiner.....

Det er fint nok at lave en live-demo af dit tool - men igen: KISS

Hvem holder du møde med?? er det den daglige bruger af dit tool, eller en beslutningstager eller "han der sidder på kassen" - du skal ligge din strategi MEGET forskelligt udfra hvem du sidder overfor....

Opsummering:

KISS - 1 salgsblad suppleret m. printede slides fra din præsentation på laptoppen...

USP's (forskellig for hvem du er til møde med)

SÆLG DIG SELV, MED MASSER AF MOD OG TILLID TIL DIT EGET PRODUKT!!!

- husk at det ofte er sælgeren der er mest i fokus på salgsmøde, ikke nødvendigvis produktet = har kunden tillid til dig, har de også til dit produkt!

GOD VIND!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

zartox:

Glem alt om projektor etc. med mindre du skal lave en forelæsning for en ingeniørklasse :-)

Nemlig!

Tag kundens briller på. Hvordan sikrer du, at kunden får en god oplevelse - bestemt ikke ved at gemme dig bag en masse teknik.
Jeg har prøvet at sidde til et salgsmøde med en projekter (dengang projektorer krævede at man trak gardinerne ned). Der gik masser af tid og forvirring med at få udstyret gjort klart - og jeg viste ikke én eneste ting, der ikke kunne have været trykt på papir.

Drop al teknikken og koncentrer dig om at skabe god kontakt med de mennesker, der er tilstede. Teknikken skaber meget let distance, og du risikerer, at kundens fokus ledes hen på irrelevante ting omkring din håndtering computeren.

Efterlad noget, som de kan huske dig på - en usb-ting er fin. Sørg for at der er gode kontaktoplysninger på alt materiale.

Held og lykke.

Hans

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)