Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé - slikbutik i center

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg pusler med en idé om at åbne en slikbutik....

Jeg bor i en stor by og der ligger et center, jeg tænker at det kunne være en god placering. Centeret indeholder skobutik, matas, flere dame og herretøjsbutikker, bibliotek, optiker, isenkræmmer, boghandel, en Superbrugsen og en Fakta.

Det jeg gerne vil åbne er en slikbutik med masser af vej selv slik, lidt eksklusive produkter indenfor slikverdenen, gammeldags is eller soft-ice og måske slush-ice. 

Jeg vil indrette butikken lidt smart - ingen grimme slik-kasser a la vej-selv afdelingen i Bilka. Man skal have lyst til at komme ind og have lyst til at købe slik! Det skal selvfølgelig være billig vej selv slik - især fordi Fakta ligger lige i nærheden - udvalget skal også være stort og måske lidt anderledes end det er alle de andre steder.

Tror I det er realistisk med en slikbutik? Er der stadig danskere der spiser slik i disse afgiftstider og sundhedstider?

Jeg vil gerne med tiden kunne leve af det!

Glæder mig til at høre hvad I mener om min idé :)

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En butik er meget risikabelt for tiden men ikke umuligt, hvad med en kørende slikbutik?
Der er mange områder med mange skoler samlet og dyre kantiner, f.eks. i Roskilde.

Jeg kan forstille mig at benzinen og husleje går lige op, men din butik er mere fleksibel.
Jeg aner dog intet om godkendelse af salg fra sådan nogle.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er stadig danskere der spiser masser af slik!

Men overvej - i Odense som burde være en stor by har vi alligevel + 12 slikbutikker der udelukkende kører samme "koncept" som du ønsker.

Og hvor godt det går ved jeg ikke og skal jeg ikke udtale mig om. Er da også derinde og blande lidt selv engang imellem, men jeg kan da se de har skiftet ejere mange af dem.....

Og hvordan det er efter at afgiftstigningerne er kommet til, skal jeg ikke kunne sige.

Men Bilka, Fakta, Føtex og sikkert også flere andre supermarkeder kører vej selv slik. Og jeg kan UMULIGT forestille mig avancen er høj HVIS du ønsker at sælge det billigere end 10kr pr. 100gram slik...

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard

Jeg har overvejet konkurrenter - der er selvfølgelig alle tankstationer, kiosker og sådan, men der findes ingen 'rene' slikbutikker - altså en butik der kun har slik og is! Og alle de vej-selv steder jeg ser har det samme slik fra Haribo, jeg kunne godt tænke mig noget lidt andet også.

Har ingen idé om hvad avancen er... men du har nok ret i at den er begrænset hvis prisen er omkring 10 kr. pr. 100 gram

Hvad kunne trække dig ind i netop mín slik butik i stedet for den ved siden af? Billig slik - stort udvalg eller anderledes slik?

Tak for dit bidrag!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Var jeg dig ville jeg promovere mig på god kvalitet til billige penge.

Nok kan noget være billigt, men hvis en vingummi (som det er MANGE steder med vej selv slik) er hård som sten, så er der sgu ingen der gider.

Og hvad med "sundt slik"? Hvorfor ikke en afdeling til det i disse sunde tider?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah..

Ved ikke helt om jeg har lyst til at sige det hele, kan sku komme til at lyde så dum..


Men jeg kan da fortælle at produkter som ikke fåes i alle butikker (Skittels, Pepsi Twist, Sjove sodavand) er nogle af de produkter der trækker mig..

Hygiejne ! Lad der være skinnende rent HELE tiden. 

Intet "hårdt" slik.. Altså ved det virkelig ikke, så længe betjeningen også spiller så er det vigtigt at få stamkunder! og holde på dem..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du ska ikke lave det samme som de andre
Du ska finde et nyt koncept som folk ønsker at bruge.
Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med ét frugt marked :D?

 

just kidding.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Der findes allerede en slikbus, har jeg set.

Med det er nu ikke lige dér min interesse ligger.. men tak for buddet ;)

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvalitet kan differentiere dig fra konkurrenterne - Det er hårdt at slå sig op på prisen, hvis man ikke har buying power.

Hvad med lækker hjemmelavet chokolade? kaffe? og lignende..

http://www.frellsen.dk/ var et af mine yndlingssteder, da jeg spiste slik som barn. Mine forældre havde deres favoritter og min søster og jeg kunne blande selv :-) 

Det bedste jeg kan forestille mig er et bland-selv-sted, hvor der er garanti for friske varer! Alle hader at løbe ind i tørt slik.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)