Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udbetales løn til 1 ansat

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Danløn og vil aldrig bruge andet. Men det tager lidt tid at komme ind i. Hvis i senere bliver 5 ansatte eller mere er tiden givet godt ud. De har en god support, men kun via mail/web. 
Tror der er mange herinde der kan hjælpe dig med det basale i Danløn. 

Vil det altid kun være dig selv og 1 ansat så ville jeg bruge multidata, for godt nok er det noget dyrere, men du sparer noget tid. 

vh

Simon T

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak men er der slet ingen der har erfaring med en mere manuel metode?
Jeg husker engang at der fandtes fortrykte lønbilag, hvor man bare kunne udfylde de aktuelle timer og så fungerede det i princippet som lønseddel.

Dog må sådanne blanketter gerne være i elektronisk format..

Pft.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da sagtens skabe en lønseddel i words eller excel - men  du kommer jo ikke uden om, at det skal skatteindberettes - og der får du jo automatisk noget du kan printe ud fra E-indekomst eller letløn (som du så skal tilmelde dig) eller fra danløn.

Du kan jo ikke bare selv lave en seddel, uanset det er a eller b skattepligtigt, skal det du gir i løn jo indberettes til skat og du skal håndtere feriepenge til en timelønnet + indbetale hans skat osv - det kommer du at se når du går ind i e-indkomst. Der er et test system - så du kan oprette medarbejder og hans løn og så ser du hans "lønseddel" uden det har betydning i testsystemet - så du kan teste lige så meget du vil, inden du går i det almindelige system og opretter

Som nævnt finder jeg danløn lidt lettere at håndtere, men det er nok en smagssag og når det kun er 1 person er det jo ikke en herregård uanset hvad du gør.

Du kan også bruge multidata.dk - som så er noget dyrere, men her slipper du for at sætte dig ind i noget - du kan vist bare sende dem en mail med oplysninger om den ansatte hans timer og løn, så klarer de alt - det er bare dyrere som sagt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IWH,

Prøv evt. dette excel ark fra Mogens Risbjerg. Jeg har brugt det i over 5 år og Mogens opdaterer hvert år med nye regler, satser etc.

http://stjernerevision.dk/Net-Lonberegning/net-lonberegning.htm

Håber du kan bruge det.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)