Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af 5 servere i dk: Hvor er det godt og billigt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amnioer,

Pt. har vi serverne til vores hjemmesider (20+) stående i Tyskland (måske nogle af jer kender Hetzner), og der er ikke noget at klage over den service, udbyderen tilbyder os.

Sagen er alene den, at vi gerne vil have flyttet hosting til dk.

Informationer om den nuværende løsning (vi har 8 servere, men kommer til at reducere antallet til 5 stk når den beskrevne flytning finder sted):

  • 4xCPU
  • 8 GB RAM
  • 750 GB Harddisk
  • 100 GB Backup
  • Ubegrænset trafik

Nogen der kender til et sted, hvor vi kan få en lignende løsning, og hvad er prisen hos den pågældende udbyder?

På forhånd tak :-)

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nkara

 

Det vil der være en del som kunne hjælpe dig med men, der er en del parmetere som

du nok skal svare på inden nogen kan komme med en pris.

Feks.

drifter du selv serveren?

hvad med kontrolpanel ?

Hvilken SLa ønsker i ?

og jeg kunne blive ved.

Mvh

Brian Nielsen

Support@secrethost.dk

 

 

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Tak for dit svar.

Jeg står selv for drift af serveren.

Uden kontrol panel.

Kræver ikke den omfattende SLa, bare jeg har adgang til at reboote serveren hvis noget går galt. Så tænker noget best effort indenfor normal arbejdstid.

Ubuntu OS vil være at foretrække.

Mvh.

Nkara

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage fat i jay.net - de har et stort datacenter i Glostrup og jeg har selv 4 servere kørende der.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til Wannafind hvor vi har en dedikeret Dell M610 kørende. Tag et snak med Stefan der, han ved 100% alt hvad du kunne finde på at spørge om, og det har fuldt ud styr på opsætning af serveren samt ting som plesk etc. Derudover, hvis du har plesk kørende ved hetzner, så kan de sikkert lave en flytning af alt for dig så du selv slipper for hovedpinen.

Med det sagt, så er priserne for servere placeret i danmark en anden end som ved hetzner. Dog så få du også kram, og ikke servere med forbruger cpu'er (i7 etc) - men xeon istedet.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Hvis du smider mig en mail så vil jeg gerne lave et tilbud til dig :-)

Mvh

Brian Nielsen

support@secrethost.dk

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bare som input :)

Det kan nok knibe med at få ubegrænset trafik i Danmark, da trafikken er en markant dyrere end der hvor du er vant til at have dine servere.

Så det vil nok være en ide at checke din faktiske behov og kigge på tilbud med udgangspunkt i det.

Hilsen

Markus

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil også mene du har det bedste udgangspunkt for at finde en god løsning, hvis du kan få klarlagt hvor meget trafik du ca. forbruger som Markus skriver. Selve hardware specifikationerne, remote reboot og Ubuntu som OS burde de fleste kunne levere, så min anbefaling vil være at kontakte nogle forskellige udbydere og bede om et tilbud.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fri trafik i DK kan sagtens klares, det koster bare :-)

Derudover vil jeg mene at hvis du har 8 servere til 20 sider så er der et eller anden der er dimensioneret forkert ... det kommer selvfølgelig an på antal besøgende mv. men det lyder ikke rigtigt.

Derudover finder du ikke noget i DK der bare kommer i nærheden af Hetzner mht. pris/features :-)

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger selv www.unitspeed.dk til hosting af divs ting og dem er jeg meget glade for. Ved de er en international udbyder med lokationer flere steder når det kommer til datacenter.

Jeg ved ikke om dette produkt kan bruge http://www.unitspeed.dk/produkter/cloud.htm

Jeg har prøvet selv at teste dette produkt og hvor du selv opretter servere osv via kontrol panel og kan opgrader når det ønskes.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)