Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger lejlighed i Berlin!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg har fået job i Berlin fra 12. marts og derfor søger jeg hurtigst muligt en lejlighed i den tyske hovedstad. Jeg gennemgår naturligvis alle de almindelige boligportaler, men jeg tænkte, at jeg alligevel ville prøve her igennem Amino. Det ville nemlig være noget nemmere, hvis det meste kunne klares på dansk og samtidig ved jeg jo, at der er utrolig mange mennesker med netværket i orden, der læser med her.

Så.. Jeg søger en lejlighed i Berlin hurtigst muligt. Mit max budget er 350 euro/måneden alt inkl., så jeg forlanger ikke mere end en 1 eller 2 værelses. De områder, der for mig er interessante er Prenzlauer Berg, Friedricshain, Kreuzberg, Mitte, Wedding og Tiergarten.

Har du en lejlighed til leje, kender du nogen eller kender du nogen, der kender nogen? Så hører jeg MEGET gerne fra dig på kristofferfoens@gmail.com

Mvh,

Kristoffer Føns

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Føns:
Jeg søger en lejlighed i Berlin hurtigst muligt. Mit max budget er 350 euro/måneden alt inkl., så jeg forlanger ikke mere end en 1 eller 2 værelses. De områder, der for mig er interessante er Prenzlauer Berg, Friedricshain, Kreuzberg, Mitte, Wedding og Tiergarten.

Du er tydeligvis ikke vant til priser i hovedstadsområder :-) Godt nok er Berlin billigere end København, men 350 euro om måneden det tvivler jeg på - Så flytter jeg fandme også.. :D

Men prøv at søg på noget Berlin apartment fully furnished eller lignende.. Så har du ngoet at starte på. En anden taktik er bare at tage derned, bo på et billigt hotel og finde en lejlighed dernede. Så er priserne - som jeg har hørt - lidt anderledes end hvis du bestiller fra Danmark.

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Du er tydeligvis ikke vant til priser i hovedstadsområder :-) Godt nok er Berlin billigere end København, men 350 euro om måneden det tvivler jeg på - Så flytter jeg fandme også.. :D 

 

Hej Yngvi,

Man kan sagtens finde 1 værelses lejligheder i Berlin til helt ned omkring 250 euro om måneden, så du kan godt forberede dig på at flytte :)

Yngvi K.:

En anden taktik er bare at tage derned, bo på et billigt hotel og finde en lejlighed dernede. Så er priserne - som jeg har hørt - lidt anderledes end hvis du bestiller fra Danmark.

 
Det er også min umiddelbare plan, er dog allerede i gang med at lave aftaler, så jeg slipper for at bo på hotel for lang tid. Mit indlæg var blot henvendt til folk, der måtte have gode forbindelser til nogen af de mange danskere, der har købt lejligheder i Berlin og kunne have interesse i at leje dem ud.

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Föns 

tillykke med jobbet. Jeg tog selv turen herned i November, det er en fed by og särligt e-business er der gang i. 

Det med lejlighed er besvärligt hernede. Du kan godt finde noget til 250€/md, men der skal dokumenteres indkomst mv. samt betales 6 md leje som indskud. 

Jeg vil anbefale dig at finde en delt lejlighed. det kan du göre her: http://www.wg-gesucht.de/wg-zimmer-in-Berlin.8.0.1.0.html - det fungere ligesom dating, skriv en fed annoncetekst og kontakt en masse udlejere. 

@Yngvi: Berlin er biligt, der sker en masse og det hele er nummeret större end i DK. Tyskerne kan väre lidt underlige, men naar du vänner dig til det gaar det altsammen!

Dbh

Krestian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. Som alternativ ind til du finder noget fast kan du starte med at tjekke airbnb.com. Det er et site hvor du kan leje private lejligheder i kortere perioder primært.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

krestian:

Hej Föns 

tillykke med jobbet. Jeg tog selv turen herned i November, det er en fed by og särligt e-business er der gang i. 

Det med lejlighed er besvärligt hernede. Du kan godt finde noget til 250€/md, men der skal dokumenteres indkomst mv. samt betales 6 md leje som indskud. 

Jeg vil anbefale dig at finde en delt lejlighed. det kan du göre her: http://www.wg-gesucht.de/wg-zimmer-in-Berlin.8.0.1.0.html - det fungere ligesom dating, skriv en fed annoncetekst og kontakt en masse udlejere. 

@Yngvi: Berlin er biligt, der sker en masse og det hele er nummeret större end i DK. Tyskerne kan väre lidt underlige, men naar du vänner dig til det gaar det altsammen!

Dbh

Krestian

 

Hej Krestian,

Det lyder godt! Skal fungere som SEO-praktikant for en ret stor virksomhed, så det bliver spændende.

Tak for rådet, men jeg forsøger i første omgang at finde min egen lejlighed :)

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Bartholin:

Hey. Som alternativ ind til du finder noget fast kan du starte med at tjekke airbnb.com. Det er et site hvor du kan leje private lejligheder i kortere perioder primært.

 

Hehe, skægt. Jeg skal faktisk arbejde for airbnb's konkurrent :) 

Så fremover vil jeg da foreslå alle, der gerne vil på storbyferie at booke deres ferielejligheder på Wimdu.dk Wink 

Men ellers tak for tippet, Lasse.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger stadig & er snart en desperat mand.

Dem jeg skriver til har ikke rigtig lyst til at svare, så er det sgu svært... 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)