Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemte at oprette holdingselskab til nyt APS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min revisor har oprettet et Aps, men glemte at oprette et holding selskab samtidig.

Der er jo flere fordele ved at have et holding selskab, vi er 2 ejer af vores aps.

Mit spørgsmål er ? Kan jeg åbne et holdingselskab uden at det udløser en skat?

Skal jeg opløse det selskab jeg har oprettet , og genåbne eller?

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tilladt mig at rette din overskrift ned fra store bogstaver, da det ikke ser så pænt ud :)

Kan desværre ikke svare på selve spørgsmålet.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100% skarp i det, men jeg havde engang et A/S hvor vi heller ikke havde fået stiftet holding selskabet og her fik vi at vide at vi skulle vente 3 år med det A/S vi havde før vi kunne få holding selskab, så derfor er det normalt at disse ting bliver stiftet når man stifter i jeres tilfælde ApS.

Jeg ved ikke hvad lovgivning siger herom, men prøv at ring til Skat hvis ikke der kommer bedre hjælp herinde fra. Alternativt hiv da fat i en revisor som vil kunne svare på det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

greenbdc:

Min revisor har oprettet et Aps, men glemte at oprette et holding selskab samtidig.

Der er jo flere fordele ved at have et holding selskab, vi er 2 ejer af vores aps.

Mit spørgsmål er ? Kan jeg åbne et holdingselskab uden at det udløser en skat?

Skal jeg opløse det selskab jeg har oprettet , og genåbne eller?

Det kan din revisor vel forhåbenligt svare på ?

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores Aps er blevet stiftet 20 Feb i år (2012) og vi har endnu ikke brugt det, Men vi fandt ud af det ved at nogen sagde at der er fordele ved at oprette et holdingselskab. Den revisor vi har brugt , vil vi helst ikke bruge igen :( . da vejledningen ikke har været den bedste, og prisen var også 2 x hvad det ellers koster ude i byen :(  Vil prøve at kontakte skat i morgen. men hører gerne fra nogen af jer her i Æteren :) 

Tak til Mala og Kinerseren fra Mors 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

greenbdc:

Hej

Min revisor har oprettet et Aps, men glemte at oprette et holding selskab samtidig.

Der er jo flere fordele ved at have et holding selskab, vi er 2 ejer af vores aps.

Mit spørgsmål er ? Kan jeg åbne et holdingselskab uden at det udløser en skat?

Skal jeg opløse det selskab jeg har oprettet , og genåbne eller?

 

Hmmm... Hvis du endnu ikke har anvendt dette ApS, så kan du i princippet lade det være holdingselskab, og herefter overføre indeståendet til stiftelse af et nyt selskab (datterselskabet).

Du kan også gennemføre en skattefri aktieombytning straks, hvorefter der indskydes et nyt selskab som ejer af det eksisterende og ejerne bytter anparterne i det eksisterende med anparterne i det nye selskab.

Det behøver i realiteten ikke at være særligt kompliceret.

Tonny

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Du har umiddelbart 2 muligheder:

- Hvis der ikke har været drift i selskabet så bruge det som holdingselskab og oprette et driftsselskab.

- gøre brug af skattefri anpartsombytning.

Nu nævner du at i er 2 ejere i selskabet. Har i en ejeraftale mellem jer eller har i overvejet det?

Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til mig på Javed@fuerst.dk.

 

Hilsen

Javed Aslam

Advokatfuldmægtig

FÜRST Advokatfirma

www.fuerst.dk

www.opretselskab.dk

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre skriver kan du ændre formål og navn med dit aps, og så bruge det til at stifte et nyt selskab.

Kender en som gjorde det med 5 selskaber, hvor de byttede navn rundt på selsakberne af flere omgange, og så lavende han en masse fakturering mellem selskaberne. Det var hans gave til skat, da han flyttede til Sverige.

Han havde et par småsager med skat.

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mala,Tonny og Javed for jeres svar :) Jeg kontaketer dig i morgen Javed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)